اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کتابخانه های عمومی نظرآباد:

هفتمین کتابخانه عمومی در شهرستان نظرآباد راه‌اندازی می‌شود

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی نظرآباد گفت: همزمان با هفته کتاب هفتمین کتابخانه عمومی در این شهرستان راه‌اندازی می‌شود.

هفتمین کتابخانه عمومی در شهرستان نظرآباد راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از نظرآباد، ابوالفضل آزادفلاح ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری هفته کتاب اظهار داشت: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در بین نسل امروز یکی از مهمترین وظایف ما است.

وی ادامه داد: با تأمین سرانه‌های کتابخانه‌ها و همچنین تأمین کتب مورد نیاز در این مکان‌ها می‌توانیم در جذب اعضای بیشتر نقش داشته باشیم.

این مسئول با بیان اینکه متأسفانه هم‌اکنون سرانه مطالعه کتاب در بین نوجوانان و جوانان بسیار کم است، افزود: دانشجویان و دانش‌آموزان بیشترین زمان خود را برای مطالعه کتب درسی خود صرف می‌کنند لذا مطالعه کتب غیردرسی در بین این قشر بسیار کم است.

آزادفلاح با بیان اینکه اقدامات فرهنگی مناسبی برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در بین نسل امروز باید انجام شود، گفت: اگر بتوانیم تعداد کتابخانه‌ها و کتب موجود در‌ آنها را افزایش دهیم تا متقاضیان کتاب راحت‌تر به منابع مختلف دسترسی داشته باشند، می‌توانیم بخش عمده‌ای از اهداف خود را در این زمینه محقق سازیم.

این مسئول در ادامه سخنان خود به برنامه‌های تدارک دیده شده در هفته کتاب در این شهرستان اشاره کرد و گفت: هفته کتاب امسال از 25 آبان لغایت 2 آذرماه برگزار خواهد شد.

آزادفلاح گفت: با توجه به اینکه برگزاری هفته کتاب مصادف با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان خواهد بود لذا برنامه‌های این هفته حال و هوای عاشورایی نیز خواهد داشت.

وی افتتاح هفتمین کتابخانه عمومی شهرستان نظرآباد، عضویت رایگان، برنامه‌های بازدید عمومی از کتابخانه‌ها، برگزاری مراسم تقدیر از کتابخوانان و فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی، برگزاری مسابقات فرهنگی، جلسات نقد و بررسی کتاب، قصه‌خوانی برای کودکان و برنامهَ‌های متنوع دیگر را از جمله اقداماتی دانست که در هفته کتاب در این شهرستان اجرایی خواهد شد.

آزادفلاح گفت: برای آشنایی بیشتر مردم با فعالیت‌ها و خدمات کتابخانه‌های این شهرستان، این اداره اقدام به چاپ بنر و بروشور در سطح وسیع کرده است.

*راه‌اندازی دو ایستگاه جمع‌آوری کتاب اهدایی

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان نظرآباد در بخشی دیگر از سخنان خود از راه‌اندازی دو ایستگاه جمع‌آوری کتب اهدایی در این شهرستان خبر داد و گفت: در این هفته مردم می‌توانند با مرا‌جعه به این دو ایستگاه کتب اهدایی خود را تحویل دهند.

انتهای پیام/2302/ک30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول