اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش مازندران:

لوازم التحریر‌ها متناسب با فرهنگ جامعه اسلامی تولید شود

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران یکی از راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی را فعالیت‌های گسترده فرهنگی متناسب با رویکرد اسلامی - ایرانی دانست و گفت: لوازم التحریر‌ها باید متناسب با فرهنگی غنی جامعه اسلامی تولید شود.

لوازم التحریر‌ها متناسب با فرهنگ جامعه اسلامی تولید شود

به‌گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، منیره موحدی ظهر امروز در آیین افتتاح نخستین نمایشگاه تخصصی کتاب و دفاتر دانش‌آموزی با عنوان سبک زندگی اسلامی - ایرانی که در کانون فرهنگی تربیتی حضرت فاطمه الزهرا(س) ناحیه دو ساری برپا شد اظهار داشت: با پیشرفت تکنولوژی ثابت شده است کودکی که کتاب می‌خواند در مقایسه با همسالانش بینش و آگاهی وسیع‌تری دارد.

وی با اشاره به اینکه کتابخوانی سبب تسلط بر دنیای اطراف، اعتماد به نفس، استحکام پایه شخصیتی و رشد خلاقیت از دوران کودکی می‌شود، افزود: روانشناسی تربیتی نشان می‌دهد افرادی که از سنین کودکی با کتابخوانی انس گرفتند در مقابل مشکلات واکنش‌های مثبت و خلاق‌تری نشان می‌دهند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌ و پرورش مازندران درباره اهداف برپایی این نمایشگاه گفت: کتابخوانی سبب افزایش گنجینه لغات دانش‌آموزان و تقویت زبان‌آموزی، کمک کار فعالیت تکمیلی معلمان در بیشتر دروس، عادت کتابخوانی از دوران کودکی، علاقمند کردن کودکان به مطالعه، گسترش دانش و ارتقای علمی، تقویت و تاثیر شگرف در بیان و گفتار دانش‌آموزان به طور شفاهی و نوشتاری و نیز رشد و پویایی شخصیت کودکان می‌شود.

وی به اهداف فرعی برپایی نمایشگاه کتاب اشاره کرد و ادامه داد: توجه به امر کتابخوانی کودک سبب پیشرفت وضعیت فرهنگی خانواده‌ها، گسترش فرهنگ، توسعه و رشد همه جانبه، توجه اولیا به مطالعه و راهی برای توجه دانش‌آموزان به عضویت در کتابخانه‌ها می‌شود.

موحدی استفاده از نوشت افزار‌هایی با رویکرد اسلامی - ایرانی برای دانش‌آموزان را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید به سمت طرح‌هایی برویم که با تهاجم فرهنگی مقابله شود.

وی یکی از راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی را فعالیت‌های گسترده فرهنگی متناسب با رویکرد اسلامی - ایرانی برای سنین پایین جامعه دانست و یادآور شد: لازم است لوازم‌التحریر‌ها متناسب با فرهنگی غنی جامعه اسلامی تولید شود.

این مسئول استفاده از نوشت افزار‌های اسلامی - ایرانی را دارای بار تربیتی مناسب برای جامعه ما تعریف کرد و گفت: با استفاده از طرح‌هایی که رویکرد بومی دارد می‌تواند به هویت بخشی دانش‌آموزان کمک کند.

موحدی با تاکید بر اینکه دشمن در جنگ نرم سنین کم جامعه اسلامی را نشانه رفته است، بیان داشت: خانواده‌ها در هنگام خرید انتخاب درستی داشته باشند.

وی معلمان را الگوی تربیتی مناسب برای دانش‌آموزان دانست و اضافه کرد: مدرسه با معرفی نقش‌های جدید مانند معلم و همکلاسی، تعاریف تازه‌ای در الگوپذیری‌های کودک ایجاد کند که از این منظر می‌توان از آن به عنوان یکی از موارد اصلی تربیت کانون‌های تاثیرپذیری کودک از هنجارها و ارزش‌های جدید یاد کرد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه این نمایشگاه با همکاری انتشارات مدرسه وابسته به سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارتخانه متبوع در ناحیه دو ساری گشایش یافت، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه با 10 هزار جلد و یک هزار و 100 عنوان کتاب در معرض دید بازدیدکنندگان دانش‌آموز مقطع ابتدایی و خانواده‌ها به صورت آزاد به مدت یک هفته برپا است.

وی بازدید دانش‌آموزان را به صورت تفکیک جنسیتی عنوان کرد و اذعان داشت: کتب و نوشت‌افزارها در این نمایشگاه به فروش می‌رسد.

انتهای پیام/86006/س40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول