اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور ارائه خدمات‌رسانی رایگان به حادثه دیدگان حوادث

خط 112 ندای امداد هلال احمر استان مرکزی راه‌اندازی شد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی از راه‌اندازی خط 112 ندای امداد این جمعیت خبر داد.

خط 112 ندای امداد هلال احمر استان مرکزی راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مرتضی سلیمی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: خط 112 ندای امداد به منظور ارائه خدمات‌رسانی رایگان به حادثه دیدگان حوادث مختلف اعم از زمین لرزه، سیل، آب گرفتگی، برف، کولاک، حوادث برون شهری همچون جاده‌ای، کوهستان و دیگر حوادثی که نیاز به حضور امدادگر دارد، راه‌اندازی شده است.

وی تصریح کرد: پیش از این شهروندان می‌توانستند با گرفتن شماره اضطراری 147 از امدادگران جمعیت هلال احمر درخواست امدادرسانی داشته باشند که با تصویب کمیسیون تخصصی تنظیم مقررات و ارتباطات وزارت ارتباطات و فناوری این شماره به شماره 112 تغییر کرد و از این پس شهروندان می‌توانند در صورت نیاز به خدمات امدادی با این شماره تماس بگیرند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی با بیان اینکه این شماره هزینه‌ای برای نفر تماس گیرنده نداشته و رایگان محاسبه می‌شود، گفت: شماره 112 شماره بین‌المللی بوده و در حال حاضر بیش از 100 کشور دنیا به عنوان شماره تلفن امدادی استفاده می‌کنند.

به گفته وی؛ افراد در صورت نیاز به هرگونه خدمات امدادی بدون وجود سیم کارت در گوشی تلفن همراه یا در صورت قفل بودن گوشی بدون نیاز به باز کردن قفل گوشی می‌توانند با این خط تماس بگیرند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی در پایان متذکر شد: خط ندای امداد به صورت شبانه‌روزی و برای ارائه خدمات‌رسانی رایگان به حادثه دیدگان راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/87010/ذ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول