اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور روستایی استانداری گیلان خبر داد

احداث 100 بوستان روستایی در گیلان

مدیرکل امور روستایی و عشایری گیلان از احداث 100 بوستان روستایی جدید در این استان خبر داد.

احداث 100 بوستان روستایی در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید عیسی مهدوی بعد از ظهر امروز در جمع دهیاران گیلان اظهار کرد: امسال 384 دهیاری جدید در استان تاسیس می‌شود.

وی به فعالیت یک‌هزار و 402 دهیاری در گیلان اشاره کرد و افزود: سال گذشته 31 میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار به دهیاری‌های استان اختصاص پیدا کرد.

مهدوی از احداث 100 بوستان روستایی جدید در گیلان خبر داد و تصریح کرد: ساماندهی پسماند به صورت تفکیک از مبداء تا تبدیل به بازیافت در روستاهای استان انجام می‌شود.

مدیرکل امور روستایی و عشایری استانداری گیلان با بیان اینکه 982 هزار نفر از مردم استان روستانشین هستند، خاطرنشان کرد: یک‌هزار و 402 روستای گیلان دهیار فعال دارد.

وی در ادامه به برگزاری مراسم‌های مذهبی در ایام محرم در روستاهای گیلان اشاره کرد و گفت: شأن امام حسین(ع) باید در برگزاری مراسم‌های عزاداری رعایت شود.

مهدوی از مراسم پیشواز ماه محرم در شهرستان رشت با همکاری مسئولان و دهیاران خبر داد و اظهار کرد: امسال مجوزهای لازم برای برگزاری مراسم تعزیه‌خوانی در ایام محرم در روستاها صادر می‌شود.

مدیرکل امور روستایی و عشایری گیلان همچنین با بیان اینکه همایش توانمندسازی روستائیان در سال 93 در این استان برگزار می‌شود، یادآور شد: همایش مذکور با همکاری کمیته امداد و بهزیستی با اولویت جوانان روستایی برگزار می‌شود.

وی صنایع دستی، کشاورزی، روش‌های جدید تولید کشت دوم و ... را از محورهای آموزشی همایش توانمندسازی روستائیان برشمرد.

به گزارش فارس، گیلان 2 هزار و 683 روستا و یک‌هزار و 785 دهیاری دارد.

انتهای پیام/84001/ر30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول