اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل:

93 هزار سند مالکیت روستایی در اردبیل صادر شده است

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: تاکنون 93 هزار سند مالکیت روستایی در استان اردبیل صادر شده است.

93 هزار سند مالکیت روستایی در اردبیل صادر شده است

احمد حاج‌علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: این صدور اسناد با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل و استقبال خود روستاییان انجام شده که به تثبیت مالکیت روستایی و کاهش مهاجرت‌ها کمک کرده است.

وی با بیان اینکه صدور سند مالکیت همچنان ادامه دارد، افزود: ما انتظار داریم تا پایان برنامه پنجم بتوانیم بخش عظیمی از خاک روستایی را سنددار کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل در خصوص تهیه و اجرای طرح هادی نیز گفت: ما در سطح استان اردبیل یک‌هزار و 21 روستای بالای 20 خانوار داریم که برای 730 روستا به رغم کمبود اعتبارات تهیه طرح انجام شده است.

حاج‌علیزاده با بیان اینکه امسال 100 روستا به این تعداد افزوده شده است، تصریح کرد: ما در تهیه طرح هادی روستایی در یک افق 10 ساله کاربری‌ها و محدوده اجرای طرح را تعریف می‌کنیم و معتقدیم اجرای طرح هادی با اعتبارات استانی و ملی به عمران این مناطق کمک کرده و شتاب‌آلود نمی‌توانیم در این زمینه به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

این مسئول آسفالت معابر، جدول‌گذاری، پیاده‌روسازی و ایجاد فضاهای ویژه را در قالب طرح هادی روستایی یادآور شد و بیان داشت: در روستاهایی که به عنوان نمونه گردشگری معرفی شده‌اند این برنامه‌ریزی‌ها به صورت دقیق و منسجم انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل، کزج خلخال را جزو چند روستای تاریخی نمونه گردشگری کشور توصیف کرد و ادامه داد: نمونه اجرای این طرح در برخی از روستاها با ظرفیت گردشگری بالا در دستور کار است.

حاج‌علیزاده در خصوص آخرین وضعیت مقاوم‌سازی و بهسازی مسکن روستایی نیز خاطرنشان کرد: 62 هزار واحد سهمیه مقاوم‌سازی مسکن روستایی تا سال 92 است که رقمی در حدود 570 میلیارد تومان از این بابت تسهیلات بانکی به متقاضیان پرداخت شده است.

وی یادآور شد: 98 درصد متقاضیان به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که از این تعداد 42 هزار و 500 متقاضی پایان کار گرفته‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل در پایان سخنان خود با یادآوری اینکه بحث مقاوم‌سازی مسکن روستایی بر اساس سیاست جدید وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن ابلاغ می‌شود، به خبرنگار فارس در اردبیل ابراز داشت: هنوز اجرای این طرح ادامه دارد و ما امیدواریم در یک حرکت مستمر بتوانیم نسبت به مقاوم‌سازی و بهسازی مساکن روستایی اقدام لازم را انجام دهیم.

انتهای پیام/62003/ح30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول