اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست مدیریت تعمیرات مجتمع گازی پارس جنوبی مطرح کرد

انجام تعمیرات اساسی بر روی 4700 مورد تجهیزات مجتمع گازی

سرپرست مدیریت تعمیرات مجتمع گازی پارس جنوبی گفت: 4700 مورد تجهیزات مجتمع گازی بازرسی و تعمیر اساسی شدند.

انجام تعمیرات اساسی بر روی 4700 مورد تجهیزات مجتمع گازی

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، علمدار بابایی بعد از ظهر امروز در بازدید از پارس جنوبی اظهار داشت: تعمیرات اساسی امسال مجتمع، ‌طبق برنامه‌ریزی اولیه از تاریخ 21 فروردین با پالایشگاه سوم شروع و در تاریخ 30 شهریور با تعمیرات اساسی پالایشگاه اول خاتمه یافت.

سرپرست مدیریت تعمیرات مجتمع افزود: در برنامه‌ امسال تعمیرات اساسی با توجه به تغییر ساختار سازمان مجتمع، تعمیرات تجهیزات ثابت به ستاد تعمیرات سپرده شده بود و تعمیرات تجهیزات برق، ابزاردقیق و ماشینری نیز توسط واحدهای تعمیراتی خود پالایشگاه‌ها اجرا شد.

وی اضافه کرد: زمان تعمیرات اساسی هر پالایشگاه و اولویت‌ بندی بین پالایشگاه‌های مجتمع توسط همکاران هماهنگی و نظارت بر تولید (دیسپچینگ) انجام می‌شود و در مجتمع ما به دلیل وابستگی‌ که پالایشگاه پنجم به بخشی از خوراک دریافتی از پالایشگاه چهارم دارد، تعمیرات اساسی این دو پالایشگاه همزمان با هم انجام شد و سایر پالایشگاه‌ها هم هرکدام در بازه‌ زمانی خودشان تعمیرات اساسی را آغاز و به پایان رساندند.

بابایی با اشاره به عدم انجام تعمیرات اساسی در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: امسال خوشبختانه با هماهنگی مدیریت و تیم‌های اجرایی، طوری برنامه‌ریزی شد که در ماه رمضان تعمیرات اساسی انجام نشود تا همکاران بتوانند به بهترین نحو از برکات این ماه استفاده کنند.

این مسئول در ارتباط با تجهیزات تعمیر شده در تعمیرات اساسی 92 خاطرنشان ساخت: در تعمیرات اساسی امسال 4 هزار و 697 تجهیزات در کل مجتمع، بازرسی یا تعمیرات روی آنها انجام شده است.

وی بیان داشت: سهم پالایشگاه اول 602 مورد، پالایشگاه دوم 1201، پالایشگاه سوم 1315، پالایشگاه چهارم 635 پالایشگاه پنجم 944 مورد بوده است و در کل نسبت به 4472 مورد سال 91، امسال 5/10 درصد افزایش داشته‌ایم.

بابایی ابراز داشت: کار بزرگی که امسال در تعمیرات اساسی انجام شد، تعویض تیپ فلرهای پالایشگاه دوم بود که برای نخستین بار در سطح مجتمع و در ارتفاع 144 متری و با موفقیت انجام گرفت.

وی یادآور شد: این تیپ فلرها در مجتمع و به دست متخصصان زحمت‌کش خود شرکت ساخته شد که البته بیش‌تر به این دلیل بود که می‌خواستیم این تیپ فلرها به موقع به دست ما برسد و کار نصب در بازه‌ تعمیرات اساسی پالایشگاه انجام شود و در زمان‌بندی مشکلی پیش نیاید.

بابایی ادامه داد: به دلیل حجم کار نصب تیپ فلرها و ریسک‌هایی که داشت، نتوانستیم از جرثقیل‌های سنگین استفاده کنیم و خوشبختانه با برنامه‌ریزی و روش انجام کاری که توسط تیم‌های بازرسی فنی،‌ تعمیرات اساسی، کارگاه مرکزی و سایر گروه‌های مرتبط تهیه شد، با استفاده از دستگاه وینچ و اتصالات طراحی شده و به کمک Top Davit فلرها، کار نصب برای هر چهار تیپ فلر پالایشگاه دوم (HP و MP) با موفقیت به پایان رسید.

انتهای پیام/2451/ل40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول