اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پرواز شهدایی که اسیر هیچ قفسی نشدند

شهدا جرأت رفتن به بهشت را تفسیر کردند و هیچ بالی نتوانست آنها را اسیر خود کند.

پرواز شهدایی که اسیر هیچ قفسی نشدند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، با مرور به تاریخ درمی‌یابیم که صفحات انقلاب اسلامی از خون پاک شهدای راه حق رنگین است، تاریخی که مرکب آن اشک‌های خون‌آلود مادران، برادران، پدران و یتیمان داغدیده و آهنگ حرکت آن «الله‌اکبر» است.

قیام مردی از سلاله ابراهیم (ع) و محمد (ص) برای شکستن بت‌ طاغوتیان انقلابی را بنیان گذاشت که با خون جوانان این کشور آبیاری شد و طومار ستم‌شاهی درهم پیچید.

شجره انقلاب اسلامی احتیاج مبرمی به خون جوانان عاشق و خدمتگزار به خداوند سبحان داشت و خداوند متعال از بوستان گل خود جوانان برومند و شایسته و با تقوایی را برگزید تا با جانفشانی و ایثار و شهادت جاودانه شوند.

برای پیشبرد سریع اهداف انقلاب اسلامی هر فرد متعهد باید تا آخرین حد توان خود تلاش و کوشش و تا آخرین قطره خون خود مقاومت کند و این از وصایای شهدا است.

هر شهید پیام می‌دهد که پیرو خط امام (ره) و اسلام باشید و در راه نابودی منافقان بکوشید، با شرف زندگی کرده و با خون خود بهشت را بیمه خود کنید.

انقلاب عظیم و الهی ایران اسلامی با رهبری امام خمینی (ره) و با ریخته شدن خون جوانانمان به ثمر رسید و دست کثیف استعمار امپریالیسم شرق و غرب که سال‌ها بر کشورمان سلطه داشتند را قطع کرد.

شهدا جرأت رفتن به بهشت را تفسیر کردند و به استقبال مرگ رفتند و پروازشان اسیر قفسی نشد و هیچ بالی نتوانست آنها را اسیر خود کند و از رهایی رهیدند.

*هدایت جامعه نیازمند کار فرهنگی است

دختر شهید بیابانگردی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با تأکید بر ضرورت احترام نسبت به خون شهدا اظهار کرد: شهدا با نثار خون خود مسیر صحیح را به جامعه آموختند.

مریم بیابانگردی، اسلام را دین جاذبه خواند و تصریح کرد: رسانه‌ها در نهادینه کردن امور فرهنگی تأثیرگذار هستند.

فرزند شهید بیابانگردی نگاه جامعه نسبت به خانواده شهدا و جانبازان را احترام‌آمیز خواند و افزود: هدایت جوانان و نسل امروز جامعه نیازمند کار فرهنگی است.

وی با بیان اینکه رعایت اخلاق و رفتار اسلامی را در کودکی از پدر شهیدم آموختم، یادآور شد: زمانی که کودک بودم تلویزیون در رژیم گذشته برنامه نامناسبی داشت و پدر مانع دیدن آن برنامه شد.

*عطا‌ءآفرین مبارز انقلاب بود

همسر شهید انقلاب عطاءآفرین با بیان اینکه شهید عطاءآفرین فردی مبارز بود، اظهار کرد: شهید عطاءآفرین مروج سخنان امام (ره) در رژیم ستم‌شاهی بود.

زهرا رشیدی، همسر شهیدش را نمونه اخلاق در خانواده نامید و تصریح کرد: تمام اهل منزل از او راضی بودند و شهید عطاءآفرین مخالف تجمل‌گرایی بود.

وی افزود: شهید عطاءآفرین در سال 56 به دلیل تظاهرات علیه رژیم ستم‌شاهی از دانشگاه تبریز اخراج شد و پس از آن در بخش لشت‌نشا دبیری رشته ادبیات را به عهده داشت.

همسر شهید عطاءآفرین مدت خدمت در آموزش و پرورش شهید عطاءآفرین را از ابتدای مهر تا ششم بهمن ماه سال 57 ذکر کرد و گفت: این شهید صبح روز ششم بهمن برای تظاهرات از منزل بیرون آمد و در میدان شهرداری رشت ماموران رژیم پهلوی سه گلوله به طرف وی شلیک کردند.

به گفته رشیدی، رضا جعفری و حمیدرضا ابراهیم‌نژاد به همراه عطاءآفرین به شهادت رسیدند.

*ضرورت توجه به امور خانواده‌های شهدا

پدر شهید وحید مهرساده، درباره ویژگی‌های اخلاقی فرزند شهیدش گفت: شهید مهرساده جلوی پدر پای خود را دراز نمی‌کرد و فردی خودساخته بود.

حسن مهرساده افزود: شهید وحید مهرساده تمام مدت قرآن تلاوت می‌کرد و بسیار با ایمان بود.

وی سن شهید مهرساده در زمان شهادت را 20 سال عنوان کرد و ادامه داد: این شهید در دوران پیروزی انقلاب سرباز بود و در گارد ستم‌شاهی خدمت می‌کرد.

مهرساده با تصریح بر اینکه شهید وحید مهرساده سرباز مخلص امام (ره) بود، خاطرنشان کرد: شهید مهرساده با فرمان رهبر خود پادگان را ترک کرد و به انقلابیون پیوست.

وی شهید مهرساده را دارای روحی پاک خواند و یادآور شد: شهید مهرساده همواره به پدر و مادر خود احترام می‌گذاشت.

مهرساده ترویج فساد را از شاخصه‌های رژیم طاغوت دانست و اظهار کرد: شهید مهرساده با فساد و فحشا مخالف بود.

به گفته پدر شهید مهرساده، این شهید مذکور توسط مزدوران رژیم ستم‌شاهی پس از پیروزی انقلاب اسلامی هنگام پاسداری در منطقه لویزان تهران به شهادت رسید.

وی با اشاره به اینکه مهرساده با اصابت 10 گلوله از طرف مزدوران رژیم ستم‌شاهی به شهادت رسید، تصریح کرد: شهید مهرساده با عضویت در کمیته انقلاب اسلامی از آرمان‌های انقلاب پاسداری ‌کرد.

مهرساده در ادامه خواستار توجه به امور خانواده‌های شهدا از طرف مسئولان شد و گفت: مسئولان به افراد محروم جامعه توجه ویژه داشته باشند.

*مبارزه شهید نیکمرام با ماموران ستم‌شاهی

برادر شهید محسن نیکمرام نیز با اشاره به دوران پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: مردم با فرمان امام (ره) به خیابان‌ها آمدند و تظاهرات کردند.

احمد نیکمرام، با بیان اینکه این شهید در درگیری با کماندوهای نیروی دریایی رژیم گذشته در مقابل بیمارستان رازی شهر رشت مجروح شده بود، افزود: شهید نیکمرام براساس اعتقادات دینی با رژیم ستم‌شاهی مبارزه کرد.

وی برخورد مناسب با مردم را از خصلت‌های بارز شهید نیکمرام عنوان کرد و یادآور شد: شهید نیکمرام علاقه‌مند کمک به مردم بود و برای برطرف شدن مشکلات جامعه تلاش می‌کرد.

به گفته برادر نیکمرام، رژیم ستم‌شاهی در 22 بهمن سال 57 حکومت نظامی اعلام کرده بود و شهید نیکمرام همراه مردم در خیابان با ماموران رژیم ستم‌شاهی مبارزه کرد.

وی یادآور شد: شهید نیکمرام در درگیری با ماموران کلانتری 3 در میدان صیقلان شهر رشت در 22 بهمن سال 57 به منظور اطاعت از فرمان امام (ره) مبنی بر شکستن حکومت نظامی به شهادت رسید.

نیکمرام با اشاره به اینکه شهدا به دنبال دنیاطلبی نبودند، گفت: شهید نیکمرام برای تحقق آرمان‌های انقلاب تلاش کرد و در راه عقیده خود به شهادت رسید.

*حرکتی در مسیر شهدا

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان حرکت در مسیر شهدا را مورد تأکید قرار داد و اظهار کرد: شهدا نسبت به جامعه بی‌تفاوت نیستند بلکه زنده هستند و به مردم در امور زندگی کمک می‌کنند.

احمد اسماعیلی، مزار شهدا را زیارتگاه و مقدس توصیف کرد و گفت: تربت پاک شهدا مزار عاشقان است.

وی درباره سهمیه دستگاه‌های دولتی برای استخدام خانواده شهدا و جانبازان انقلاب، تصریح کرد: پنج درصد سهمیه استخدام دستگاه‌های دولتی متعلق به خواهر و برادر شهید و همچنین همسر جانبازان 25 درصد است.

این مسئول، با اشاره به اینکه خانواده شهدا پس از شرکت در آزمون استخدامی دستگاه‌های دولتی می‌توانند از سهمیه مذکور استفاده کنند، خواستار شرکت خانواده‌های شهدا و جانبازان در آزمون استخدامی دستگاه‌های دولتی شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با اشاره به آغاز برنامه‌های کاروان خبری فجر گیلان گفت: کاروان خبری شهدای انقلاب اسلامی در شناخت بیشتر جامعه از افکار شهدا تاثیرگذار است.

*وجود 61 شهید انقلاب در گیلان/58 نفر جانباز انقلاب در گیلان

اسماعیلی به 61 شهید پیروزی انقلاب اسلامی در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: گیلان 58 نفر جانباز پیروزی انقلاب اسلامی دارد.

وی با اشاره به هشت هزار شهید گیلان، یادآور شد: وجود شهدای بسیار در گیلان نشان‌دهنده ولایتمداری مردم این استان است.

مدیر کل بنیاد شهید گیلان، غبارروبی مزار شهدا و دیدار با خانواده شهیدان و جانبازان انقلاب اسلامی را از جمله برنامه‌های این نهاد ذکر کرد.

وی به والدین شهدای انقلاب اشاره کرد و متذکر شد: تعدادی از والدین شهدای پیروزی انقلاب اسلامی اکنون فوت کردند و در ایام‌الله دهه فجر امسال در خدمت خواهر و برادر شهدای پیروزی انقلاب اسلامی استان قرار می‌گیریم.

*اقدام ارزشمند دیدار با خانواده شهدا

اسماعیلی دیدار با خانواده شهدا را امری ارزشمند توصیف کرد و افزود: نشست صمیمی مسئولان با خانواده شهدا بسیار حائز اهمیت است.

وی ولایتمداری مردم و حضور ولی امر مسلمین در نظام اسلامی را موجب موفقیت کشور در عرصه‌های مختلف دانست و افزود: نظام اسلامی با مجاهدت خانواده شهدا سربلند است.

*ضرورت انتقال پیام شهدا به نسل جوان جامعه

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران رشت نیز انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به خانواده و جامعه را دارای پیام روشن شهدا نامید و اظهار کرد: این امر باید سرلوحه زندگی مردم و مسئولان قرار گیرد.

حسن کمالی، ساده‌زیستی را پیام شهدا دانست و گفت: ساده‌زیستی، نوعدوستی و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به خانواده و جامعه پیام روشن شهداست و باید سرلوحه زندگی مردم و مسئولان باشد.

وی با اشاره به اینکه جوانان باید به خدمت خانواده شهدای انقلاب اسلامی بروند تا خاطرات دوران پیروزی انقلاب برای آنها گفته شود، خواستار الگوگیری تمام مسئولان از راه و منش شهدا شد.

این مسئول، دیدار با خانواده شهدا را سبب کاهش بار مسئولیت سنگینی و سختی بار مسئولان دانست و تصریح کرد: مسئولان برای پاسداشت، نکوداشت و خونی که توسط شهدا تقدیم انقلاب اسلامی شده، باید تلاش کنند.

وی خانواده شهدا را بدون توقع خواند و خاطرنشان کرد: خانواده شهدا به فکر جوانان و نسل امروز جامعه هستند و می‌خواهند مسئولان برای ارتقای زندگی مردم تلاش کنند.

کمالی، توجه خانواده شهدا به مردم را نشان‌دهنده ولایت‌مداری آنها دانست و متذکر شد: خانواده‌های معظم شهدا می‌خواهند آنچه مقام معظم رهبری می‌گویند سرلوحه زندگی افراد در جامعه باشد.

وی یادآور شد: شهدا جان خود را فدای انقلاب کردند و خانواده‌های آنها انتظار دارند انقلاب اسلامی تداوم یابد و پرچم اسلام برافراشته نگه‌داشته شود.

رئیس بنیاد شهید رشت شهدا را برکت جامعه خواند و دیدار مسئولان تمام دستگاه‌ها با خانواده‌های آنها را مورد تأکید قرار داد.

انتهای پیام/2300/ع40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول