اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بنیاد شهید گیلان:

فرهنگ ایثار و شهادت نباید دستمایه تمسخر عده‌ای شود

روابط عمومی بنیاد شهید گیلان با صدور بیانیه‌ای، به تمسخر گرفتن فرهنگ ایثار و شهادت توسط یک سایت محلی این استان را مورد انتقاد قرار داد.

فرهنگ ایثار و شهادت نباید دستمایه تمسخر عده‌ای شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید گیلان، روز گذشته یکی از سایت‌های محلی و غیرمجاز این استان اقدام کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی دهه فجر گیلان در تجدید بیعت با شهدای انقلاب اسلامی را به تمسخر گرفت.

بنیاد شهید گیلان با صدور بیانیه‌ای در مقام پاسخگویی به این سایت محلی که با درج خبری «در تجدید بیعت با شهدای انقلاب اسلامی در تازه آباد اصحاب رسانه تنها محدود به 10 نفر می‌شود!!» موجب به تمسخر گرفتن اقدام کمیته مذکور در تجدید بیعت با شهدا شده بود، اظهار کرد: حسب صورتجلسه کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی دهه مبارک فجر گیلان، امسال برای نخستین بار مقرر شده جمعی از اصحاب رسانه با عنوان کاروان خبری فجر گیلان با حضور در منزل تعدادی از شهدا و جانبازان دوران پیروزی انقلاب ضمن دیدار با خانواده‌های این عزیزان، گزارشی از خاطرات آن دوران برای شناخت بیشتر جامعه با ایثار و از خودگذشتگی شهدای والامقام و ایثارگران سرافراز ارائه کنند.

روابط عمومی بنیاد شهید گیلان در ادامه بیانیه خود ذکر کرد: پس از بررسی این طرح در کمیته ایثارگران دهه فجر و استقبال بنیاد شهید و امور ایثارگران از این حرکت، مقرر شد آغاز این برنامه با حضور اصحاب رسانه در گلزار شهدای رشت و بر سر مزار متبرک شهدای انقلاب باشد و مراسمی با عنوان بیعت با شهدا پیش از آغاز دیدارها انجام شود.

این بیانیه می‌افزاید: با هماهنگی‌های صورت گرفته و اقدام  روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به دعوت پیامکی از تمام مدیران مسئول خبرگزاری‌ها و مطبوعات، سایت‌های خبری و فعالان حوزه رسانه به ویژه صدا و سیما، برای مراسم ساعت 10 صبح روز دوشنبه ششم آبان ماه دعوت صورت گیرد و با وجود دعوت عمومی از تمام دست اندرکاران عرصه علم، قلم، اندیشه و بیان (اصحاب رسانه) با استقبال کم عزیزان رسانه‌ای مواجه شدیم که خود جای گله و شکایت است اما این امر نباید دستمایه زیر سئوال بردن کلیت مراسم شود.

این بیانیه در ادامه اضافه کرده است: طبق زمانبندی مراسم رأس ساعت 10:05 همان روز با حضور تعدادی از اصحاب رسانه و مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد و تعویض پرچم‌های قبور شهدای انقلاب، سخنرانی مدیرکل بنیاد شهید و گلباران مزار شهدا از جمله برنامه‌های این روز بود که تا ساعت 10:45 صبح به طول انجامید و پس از آن دیدار از چهار خانواده شهید به نام‌های شهدا، بیابانگردی، مهرساده، نیکمرام و عطاء‌آفرین انجام شد.

روابط عمومی بنیاد شهید گیلان، عنوان کرد: مسئولان این سایت محلی بدون توجه به توضیحات داده شده و طبق نظرات شخصی خبرنگار نسبت به انعکاس نادرست مطالب اقدام کرده که امیدواریم اصحاب رسانه عدم حضور و کم‌کاری خود را متقبل و برای ترویج فرهنگ ناب شهادت و ایثار بیش از پیش کوشا باشند و رسالت، ایثار، جانفشانی شهدای عزیز و آحاد مردم در پیروزی انقلاب اسلامی را در رسانه به رشته تحریر درآورند.

این بیانیه اضافه کرده است: امیدواریم ضمن پاسداری از ارزش‌های به جا مانده از شهدای عزیز، قداست شهیدان، ایثارگران و فرهنگ مقدس ایثار و شهادت دستمایه ‌بازی‌های سیاسی و مورد بی‌مهری قرار نگیرد.

انتهای پیام/2300/ر/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول