اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی:

تربیت صحیح و اصالت خانوادگی رمز شهادت حسین فهمیده بود

مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی رمز شهادت حسین فهمیده را تربیت صحیح و اصالت خانوادگی او عنوان کرد.

تربیت صحیح و اصالت خانوادگی رمز شهادت حسین فهمیده بود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حجت‌الاسلام محمد جواد قهرمانی صبح امروز در جمع دانش‌آموزان بسیجی میاندوآب ضمن تسلیت به مناسبت سالگرد شهادت حسین فهمیده و تبریک به مناسبت روز نوجوان، اظهار داشت: هشتم آبان ماه مزین به نام شهید حسین فهمیده، بزرگ‌مردی است که با بزرگواری خود جهانیان را به حیرت وا داشت و این روز به مناسبت شهادت این شهید والا مقام روز بسیج دانش آموزی نیز نام‌گذاری شده است.

وی تصریح کرد: شهید حسین فهمیده، یکی از 36 هزار دانش آموز ایرانی و پاکدل شهید کشور است که در راه پاسداری از اسلام و انقلاب همپای دیگر رزمندگان برای دفاع از آرمان‌های خود جنگیدند.

قهرمانی در ادامه نوجوانی را یکی از دوران‌های بسیار حساس زندگی افراد عنوان کرد و افزود: شیوه صحیح تربیتی خانواده‌ها می‌تواند در چگونگی گذر افراد از این برهه حساس نقشی موثر داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه نوجوانی نقش حساس و تعیین کننده‌ای در رقم خوردن آینده فرد دارد، تصریح کرد: معلمان، مربیان آموزشی و مسئولان فرهنگی کشور هر یک به نحوی باید در تربیت صحیح نوجوانان و پاسخگویی مناسب به شبهات فکری آنان تلاش کنند.

مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی ادامه داد: پرداختن به مسائل فرهنگی و تربیتی این قشر از جامعه می‌تواند به عنوان سرمایه‌گذاری عظیم برای آینده کشور و نظام بوده و به رشد و بالندگی کشور بیانجامد.

قهرمانی در این راستا بر وظیفه مهم خانواده‌ها در جهت‌دهی مناسب به افکار و الگوهای شخصیتی نوجوانان در این برهه از زندگی آنان تأکید کرد و افزود: اگر شخصیت‌های برجسته دینی و مذهبی برای فرزندان به درستی بازگو نشوند، الگوهای کاذب غربی و بیگانه جای الگوهای برتر را خواهند گرفت.

وی از این منظر دوران نوجوانی را به سبب گذر از دوران کودکی به جوانی و احساس بلوغ فکری در افراد، بسیار حساس و مهم تلقی کرد و اظهار داشت: این مسائل ضرورت توجه بیش ازپیش خانواده‌ها، مربیان آموزش و پرورش، مسئولان فرهنگی و رسانه‌های ملی به امور تربیتی و آموزشی صحیح آنها را متذکر می‌شود.

قهرمانی زنده نگهداشتن یاد حادثه شهادت حسین فهمیده، دانش آموز بسیجی را ناشی از تربیت صحیح و اصالت خانوادگی او عنوان کرد و افزود: چنین حوادث نابی که ریشه در باورهای عمیق فرد دارد، تنها در فضای اسلامی جلوه می‌یابد.

انتهای پیام/61006/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول