اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز انجام شد

پخت نان به سبک جبهه در سالروز شهادت شهید فهمیده در برازجان

تعدادی از مادران در سالروز شهادت شهید فهمیده در برازجان، به سبک دوران دفاع مقدس به پخت نان پرداختند.

پخت نان به سبک جبهه در سالروز شهادت شهید فهمیده در برازجان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، رئیس آموزش و پرورش دشتستان عصر امروز در آیین گرامیداشت سالروز شهادت شهید فهمیده در برازجان ضمن گرامیداشت روز نوجوان اظهار داشت: شهید فهمیده با بستن نارنجک به خود و رفتن به زیر تانک دشمن و منفجر کردن آن، به تمامی نوجوانان پیام داد که برای دفاع از دین حق و پاسداری از ارزش‌های مقدس، باید همانند رهبر آزادگان جهان، امام حسین(ع) و یارانش، از جان گذشت تا آرمان‌ها و ارزش‌ها همواره باقی بماند.

عباسعلی اسدی افزود: آنقدر مقام شهید فهمیده زیاد است که امام راحل او را رهبر خطاب می‌کند و ما در جنگ اینگونه افراد را زیاد داشتیم.

وی اضافه کرد: شهدا انسان‌هایی آگاه، شجاع و دلاور بودند و در راه حفاظت از خاک و دین و شرف خود، جانشان را فدا کردند و اکنون وظیفه ما و نسل جوان است که پیرو خط آنان باشیم.

رئیس آموزش و پرورش دشتستان، شهید فهمیده را الگوی تمام جوانان و نوجوانان کشور اسلامی و سرمایه‌ای برای جامعه اسلامی دانست و گفت: شهدا به ویژه شهیدان نوجوان قلبی نورانی و شخصیتی ممتاز داشتند و از طریق معرفت و بندگی خداوند متعال و اخلاص به چنین موقعیتی رسیدند.

اسدی ابراز داشت: شهیدان در بین ما به عنوان یک الگو و اسوه زندگی مطرح هستند.

وی ادامه داد: شهیدان خودشان را نسبت به کشور و اسلام مسئول می‌دانستند و حضور در جبهه برای آنها تکلیف و وظیفه بود و همه ما اکنون باید برای عزت و عظمت این کشور تلاش کنیم.

اسدی گفت: شهید فهمیده جوانی بود که عقلش بیش از سن و سالش بود و روحیه و معرفت دینی و روحیه مسئولیت‌پذیری او سبب شد که به جبهه برود و اکنون برای همه ما یک الگو و اسوه است.

در این مراسم تعدادی از مادران به مناسبت زنده نگهداشتن یاد ایامی که برای جبهه نان پخت می‌کردند به سبک همان زمان نان را پخت و در بین حاضرین توزیع کردند.

در پایان به رسم یادبود هدایایی به خانواده شهدا تقدیم شد.

انتهای پیام/2452/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول