اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه لاهیجان:

مرگ بر آمریکا شعار اعتقادی ملت ایران است

امام جمعه لاهیجان گفت: مرگ بر آمریکا شعار اعتقادی و دینی ملت ایران است.

مرگ بر آمریکا شعار اعتقادی ملت ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، حجت‌الاسلام محمد تقی صرفی‌پور امروز در نماز جمعه این شهر با تسلیت فرا رسیدن ایام ماه محرم اظهار کرد: از بهترین راه‌های رسیدن به خداوند، نزدیک شدن به امام حسین (ع) است.

وی افزود: در عصری که ظلمات همه جای دنیا را فرا گرفته است نور حسین بهترین راهنمای بشریت است.

خطیب جمعه لاهیجان ماه محرم را نیز مانند ماه رمضان مملو رحمت دانست و تصریح کرد و گفت: در ماه رمضان با روزه و عبادت‌ها به خدا نزدیک می‌شویم و در ماه محرم با عزاداری و اشک ریختن این امر اتفاق می‌افتد.

وی یکی از مهم‌ترین اهداف قیام امام حسین (ع) را امر به معروف و نهی از منکر ذکر کرد.

صرفی‌پور گریه بر حسین (ع)، زیارت حرم حسین (ع)، زیارت عاشورای حسین (ع)، برگزاری و شرکت در مجلس عزای حسین (ع)، سینه زدن برای حسین (ع)، برپایی سفره ابوالفضل حسین (ع)، زیارت حرم زینب حسین (ع) و... را راهی به سوی خداوند دانست.

وی با اشاره به 13 آبان تصریح کرد: 13 آبان یادآور سه اتفاق مهم تبعید امام(ره) به ترکیه در 13 آبان 1343، قتل‌عام دانش‌آموزان در 13 آبان 1357 و تسخیر سفارت آمریکا در 34 سال پیش در 13 آبان 1358 توسط دانشجویان پیرو خط امام(ره) است.

خطیب جمعه لاهیجان با بیان اینکه این سه رویداد نقش موثری در تحرک انقلاب اسلامی داشتند، افزود: ملت ایران شاهد زورگیری جهانی به سرکردگی آمریکاست که از کودتای 28 مرداد تا سرکوب قیام مردم در 15 خرداد و ‌ ظلم به ملت ایران هرگز از اذهان ملت ایران پاک نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه مردم ما شعار مرگ بر آمریکا را طبق یک سری اصول اعتقادی و دینی سر می‌دهند، یادآور شد: شعار مرگ بر آمریکا بیانگر مخالف ظلم و متجاوز و استعمارگری ملت است.

این مسئول با تصریح بر اینکه  آمریکا چندین دهه به ملت ایران ظلم کرده است، خاطرنشان کرد: یک تلفن و ملاقات مسائل و مشکلات را حل نکرده است که ما بخواهیم دست از همه چیز برداریم.

صرفی‌پور، با اشاره به اینکه آمریکا تهدیدها و فشارهای خود را بیشتر کرده است، یادآور شد: اوباما می‌گوید گزینه نظامی روی میز است و ما نیز باید محکم روی مواضع خود باید بایستیم زیرا  آمریکایی‌ها دست از تحریم ملت ایران برنداشته‌اند و دارایی‌های بلوکه شده ایران را آزاد نکرده‌اند و از ظلم‌هایشان عذرخواهی نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه ملت ایران دست از شعار مرگ بر آمریکا بر نمی‌دارد، خاطرنشان کرد: طبق یک مبانی فکری و اعتقادی این مسائل را بیان می‌کند و ما بر مواضع خود هستیم و از حق خود دفاع می‌کنیم.

خطیب جمعه لاهیجان افزود: ما بر سر اصول ایستاده‌ایم و اگر آمریکایی‌ها صداقت دارند  که ندارند، باید در عمل آن را نشان دهند و از جمله اینکه تحریم‌ها را بردارند.

وی مسئله هسته‌ای را بهانه‌ای بیش ندانست و تصریح کرد: آنها می‌دانند که ما سلاح هسته‌‌ای نداریم و به دنبال آن نیستیم.

صرفی‌پور یادآور شد: در راهپیمایی 13 آبان روز دوشنبه ساعت 10 صبح در میدان سپاه لاهیجان گرد می‌آییم و هر چه فریاد داریم بر استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار می‌کشیم.

انتهای پیام/2300/ی40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول