اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند:

لفظ «لانه جاسوسی» برای سفارت آمریکا در تمام جهان نمود پیدا کرده است

امام جمعه دماوند گفت: اکنون پس از گذشت 34 سال از تسخیر سفارت‏خانه آمریکا در ایران که در آن زمان به نام «لانه جاسوسی» شناخته شد، کاربرد این واژه در جهان نمود پیدا کرده است.

لفظ «لانه جاسوسی» برای سفارت آمریکا در تمام جهان نمود پیدا کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏‌الاسلام والمسلمین محمد علاءالدینی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته بام ایران در مسجد جامع دماوند بیان کرد: امروز نه تنها در منطقه و جهان، بلکه در خود آمریکا نیز آینده‌‏نگری ایران در آن زمان تحسین می‏‌شود.

وی به شنودهای تلفنی آمریکایی‏‌ها در کشورهای دنیا و حتی خود آمریکا اشاره کرد و افزود: آمار بیش از سه میلیارد بار شنود تنها در خود آمریکا، به این سئوال که چرا به سفارت آمریکا در ایران لانه جاسوسی گفته شد، پاسخ داده است.

علاءالدینی ادامه داد: لو رفتن شنودهای جاسوسی آمریکا، ما را به یاد فرموده امام می‏‌اندازد که فرمودند گرگ‏‌ها وقتی دور هم هستند، جرأت نمی‌‏کنند چشم بر هم بگذارند؛ چون به هم اعتماد ندارند. 

مذاکره با آمریکا؛ آشکار شدن چهره دیگر استکبار

وی نظر مثبت مقام معظم رهبری برای مذاکره با آمریکا را برای آشکار شدن چهره دیگر استکبار خواند و اظهار کرد: ایشان متوجه شده بودند که آمریکایی‏‌ها اصلا اهل مذاکره نیستند و تنها برای وقت‏‌کشی و اتلاف وقت برای عدم بروز و ظهور اقتدار جمهوری اسلامی ایران به این مسائل پرداخته‌‏اند.

امام جمعه دماوند اقتدار امروز کشور را باعث برداشته شدن پیش شرط‏‌ها در مذاکره ژنو 2 برشمرد و گفت: شرط ایران برای حضور در مذاکرات ژنو 2 که حذف پیش شرط «سوریه بدون اسد» بود، اکنون پذیرفته شده است.

وی ادامه داد: احتمال سوریه بدون اسد را نیز می‌‏دهیم، اما به شرطی که خود مردم سوریه این را بخواهند و این انتخاب به صورت کاملا دموکراسی شده باشد؛ نه اینکه به دیکته و اجبار آمریکا اینگونه تصمیم گرفته شود.

علاءالدینی این استراتژی ایران را دلیل دیگری بر اقتدار و پیروزی جمهوری اسلامی ایران دانست و بیان کرد: گواه این ادعا، این است که وزیر امور خارجه سوریه گفته آمریکا که زمانی ایران را یکی از مشکلات در بحث سوریه می‌‏دانست، اکنون به این نتیجه رسیده است که ایران راه حل مشکل سوریه و نه خود مشکل است. 

مقاله‏ روزنامه «بهار» حربه آمریکا برای ایجاد چالش در درون کشور بود

وی اضافه کرد: امروز باید بدانیم که آمریکا می‏خواهد عزتمان را در بحث مذاکره کم‌‏رنگ جلوه دهد اما خودش نیز معترف شده که نمی‏‌تواند.

علاءالدینی انتشار برخی مقاله‏‌ها شبیه آنچه در روزنامه «بهار» منتشر شده بود، را حربه آمریکا برای ایجاد چالش در درون کشور خواند.

امام جمعه دماوند افزود: اکنون زمان این است که به فرمایش مقام معظم رهبری در جمع نخبگان اندیشید که گفتند نخبگان باید فرزندآوری بیشتری داشته باشند.

علاءالدینی کشور را محتاج تقویت بیش از پیش استحکام درونی دانست و خاطرنشان کرد: بازی‏‌های کنگره و کاخ سفید آمریکا تنها برای وقت‏‌گذرانی و اتلاف وقت است.

انتهای پیام/2568/ت40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول