اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خمام:

مرگ بر آمریکا اصلی‌ترین جنبه‌ قدرت ملی ایران است

امام جمعه خمام گفت: مرگ بر آمریکا یکی از اصلی‌ترین جنبه‌های قدرت ملی ایران و اوج نفرت جهانی از نظام سلطه آمریکاست.

مرگ بر آمریکا اصلی‌ترین جنبه‌ قدرت ملی ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از خمام، حجت‌الاسلام علیرضا عاشوری امروز در نماز جمعه این شهر با اشاره به اینکه 13 آبان یادآور جنایت‌های بزرگ آمریکا علیه ملت ایران است، اظهار کرد: آمریکا از پنجاه سال قبل سعی کرد برتری اتباع کشور خود را بر ملت ایران تحمیل کند.

وی افزود: آمریکا به منظور دستیابی به این خواسته ننگین خود موجب تبعید مرجع تقلید ملت به خارج از کشور شد.

خطیب جمعه خمام ادامه داد: آمریکا پس از 14 سال به همین منظور دانش‌آموزان و دانشجویان کشور را در دانشگاه تهران به خاک و خون کشید تا همچنان سیطره خود را حفظ کند.

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی با رهبری همان مرجع تقلید و یاری دانش‌آموزان و دانشجویان و دیگر اقشار ملت، طومار حاکمیت آمریکا در این کشور را پیچید، افزود: پیروزی انقلاب نظامی جدید خارج از اراده آمریکا به وجود آورد و این لقمه‌ای بود که بر مزاج آمریکا سنگین آمد و برایش قابل هضم نبود بنابراین بنای دشمنی را گذاشت.

عاشوری تصریح کرد: آمریکا که سابقه کودتای 28 مرداد 1332 را در کارنامه خود داشت و به واسطه آن موفق شده بود دولت ملی مصدق را سرنگون کند و بار دیگر شاه فراری از کشور را به قدرت برگرداند، تصمیم داشت همین بلا را بر سر دولت موقت بازرگان بیاورد زیرا برخی از اعضای کابینه بازرگان نیز مانند عباس امیر انتظام و برخی از اعضای کابینه مصدق نظیر فضل‌الله زاهدی جاسوس رسمی آمریکا بودند و تمام حرکات دولت را به اطلاع آنها می‌رساندند.

*ماهیت الهی انقلاب اسلامی موجب شکست توطئه دشمنان می‌شود

وی ماهیت الهی انقلاب اسلامی ایران را موجب شکست توطئه دشمنان دانست و یادآور شد: انقلاب اسلامی با نهضت ملی مصدق تفاوت داشت و اگر در آن زمان آیت‌الله کاشانی جایگاه امام خمینی(ره) را در آن نهضت می‌داشت هرگز آمریکایی‌ها موفق نمی‌شدند.

خطیب جمعه خمام با بیان اینکه سکان انقلاب اسلامی ایران در دستان باکفایت حضرت امام خمینی(ره) بود، خاطرنشان کرد: پیروان جان‌برکف ایشان با تسخیر لانه جاسوسی عوامل آمریکایی را قبل از انجام هر اقدامی دستگیر و بازداشت کردند و حضرت امام خمینی(ره) از آن حادثه به عظمت یاد کرده و آن را انقلاب دوم نامیدند که حتی از انقلاب نخست نیز بزرگ‌تر است.

وی درباره شعار مرگ بر آمریکا یادآور شد: شعار «مرگ بر آمریکا» به تعبیر امام خامنه‌ای مانند «اعوذ بالله من‌الشیطان‌الرجیم» است که باید قبل از بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم گفته شود.

عاشوری اضافه کرد: همان‌گونه که ما باید تمام کارهای خودمان را با توکل به خداوند و بدون اعتنا به شیطان انجام می‌دهیم باید نسبت به آمریکا نیز همین برخورد را داشته باشیم و حتی یک لحظه هم از شیطنت او غافل نشویم.

*مرگ بر آمریکا اصلی‌ترین جنبه‌ قدرت ملی ایران است

عاشوری، شعار مرگ بر آمریکا را یکی از اصلی‌ترین جنبه‌های قدرت ملی ایران دانست و متذکر شد: این شعار نشان‌دهنده اوج نفرت جهانی از نظام سلطه آمریکاست که افتخار پرچمداری آن با جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: تکرار این شعار در سراسر دنیا به زبان‌های مختلف نشانگر عمق نفوذ قدرت جمهوری اسلامی ایران است.

امام جمعه خمام با بیان اینکه این شعار نه تنها برای ما هزینه ندارد بلکه سرشار از فواید مهم است، تصریح کرد: ما به واسطه شعار «مرگ بر آمریکا» قدرتی در جهان ایجاد کرده‌ایم که آمریکا را به وحشت انداخته است زیرا قدرت یک کشور به معنای قدرتمند دیده شدن از طرف دیگر کشورهاست اما ما با این شعار کاری کردیم که دنیا نه تنها آمریکا را قدرتمند نبیند بلکه مرگ و نیستی او را در ذهن خود تصور کند.

وی اضافه کرد: امروزه کشوری می‌تواند در تحولات منطقه‌ای و جهانی تأثیرگذار باشد که نسبت به آمریکا موضع سلبی بگیرد به همین دلیل کشورهای ترکیه و عربستان هیچ ابتکار و نبوغی در عرصه منطقه‌ای و جهانی ندارند زیرا دنباله‌رو آمریکا هستند.

عاشوری گفت: اگر آمریکا قائل به نابودی سوریه باشد اینها نیز باید همین را با آب و تاب اعلام کنند و اگر آمریکا در این رابطه به یک توافقی با نظام سوریه برسد اینها مجبور هستند در نهایتِ حقارت تمام آن گفته‌ها و رجزخوانی‌های قبلی خود را پس گیرند اما جمهوری اسلامی ایران در سایه حاکمیت الله همچنان بر موضع عزت‌مندانه خود استوار است.

به گفته وی، ایران بدون شعار«مرگ بر آمریکا» مانند یکی از این ده‌ها کشوری می‌شود که باید از نظام سلطه جهانی پیروی کند.

*مرگ بر آمریکا نتیجه جنگی است که این کشور از سال‌ها پیش آغاز کرد

خطیب جمعه خمام با اشاره به اینکه شعار مرگ بر آمریکا مقدمه جنگ نیست، متذکر شد: این شعار نتیجه جنگی است که آمریکایی‌ها از سال‌ها پیش آغاز کرده‌اند و ما در دفاع از خود این پرچم را بلند کرده‌ایم.

وی یادآور شد: اگر این عمل ما نابه‌‌جا بود نباید از طرف ملت‌های دیگر مورد استقبال قرار گیرد بلکه باید با واکنش منفی آنها مواجه شود.

عاشوری، فاصله گرفتن از راه امام خمینی (ره) و اهداف بلند انقلاب اسلامی را موجب ایجاد اختلاف در کشور ذکر کرد.

انتهای پیام/84001/غ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول