اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام‌جمعه موقت اصفهان عنوان کرد

بی‌اعتمادی جهانی نسبت به آمریکا پس از شنود مکالمات از هم‌پیمانانش

امام‌جمعه موقت اصفهان گفت: شنود آمریکا از کشورهای مختلف حتی از هم‌پیمانان خود و کشورهایی که در جهت منافع آمریکا قدم بر می‌دارند یک بی‌اعتباری و بی‌اعتمادی خاصی را نسبت به آمریکا در جهان نشان داد.

بی‌اعتمادی جهانی نسبت به آمریکا پس از شنود مکالمات از هم‌پیمانانش

به گزارش خبرنگار فارس از اصفهان؛ آیت‌الله سید‌ابوالحسن مهدوی در خطبه‌های این هفته نماز‌جمعه اصفهان اظهار کرد: با اشاره به فلسفه قیام امام حسین(ع) و اینکه شعار سالار شهیدان در قیام خود علیه ظالم زمانه هیهات من الذله بود، اینک مردم ایران و مستضعفان جهان هم امروز با همین شعار علیه مستکبران جهان اعلام برائت و انزجار می‌کنند.

وی تصریح کرد: 10 عامل وجود دارد که تضمین‌کننده عزت مسلمانان در برابر دشمن است، اول یأس از خیر دشمن است دوم اخذ به حق است و حرکت همواره روی خط حق می‌باشد.

مهدوی ابراز کرد: سومین عامل از موارد عزت در برابر دشمن توکل به خدا است و چهارمین مورد داشتن روحیه شجاعت و جهادگرانه در قبال دشمن است.

امام جمعه موقت اصفهان متذکر شد: صبر در مصیبت، دوری کردن از شر و شرارت، قناعت و عدم زیر بار رفتن ظلم و ارتباط با دشمن از جمله عوامل عزت در برابر دشمن می‌باشد.

آیت‌الله مهدوی در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته اصفهان اشاره‌ای به آیاتی از سوره توبه کرد که می‌فرماید: حس کردن حضور خود در محضر خداوند و در معیت امام زمان (عج) از جمله عوامل دوری کردن انسان از گناه می‌شود و باعث افزایش تقوا در انسان است.

وی یادآور شد: دوشنبه هفته جاری روز ملی مبارزه با  استکبار جهانی است که سه واقعه مهم تاریخی در آن رخ داده که همزمانی این روز در آستانه ماه محرم این روز را در امسال منحصر به فرد کرده است.

امام جمعه موقت بیان کرد: روح سه واقعه تاریخی رخ داده در 13 آبان مشترک است، گرچه این وقایع با فواصل زمانی زیادی رخ داده است.

وی خاطرنشان کرد: شنود آمریکا از کشورهای مختلف حتی از هم‌پیمانان خود و کشورهایی که در جهت منافع آمریکا قدم بر می‌دارند یک بی‌اعتباری و بی‌اعتمادی خاصی را نسبت به آمریکا در جهان نشان داد.

عضو خبرگان رهبری گفت: این لطف خدا است که آبروی آمریکا را در بین دوستان خودش می‌ریزد، آمریکایی که از دوستان خودش شنود می‌کند چگونه می‌توان انتظار داشت که او در کشور و نظام ایران دخالت نکند.

وی بیان داشت: شعار مرگ بر آمریکای ملت ایران در روز 13 آبان امسال با بصیرت‌ و شعور بیشتری طنین‌انداز خواهد شد.

وی در پایان اظهار کرد: امسال ملت ایران یک‌صدا و متحد‌تر از قبل شعار مرگ بر آمریکا را سر می‌دهند و آمریکا باید بداند به عنوان یک چهره منفور در نزد ملت‌ها، دولت‌ها و حاکمیت‌ها در جهان شناخته می‌شود.

انتهای پیام/63001/ط30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول