اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت اردبیل:

مشکلات اقتصادی با مدیریت صحیح برطرف می‌شود نه با چشم‌دوختن به بیگانگان

امام جمعه موقت اردبیل گفت: مشکلات اقتصادی کشور تنها با نگاه درست مدیریتی و تحول در این حوزه برطرف می‌شود و هیچ ربطی به تحریم‌های اقتصادی دشمنان ندارد.

مشکلات اقتصادی با مدیریت صحیح برطرف می‌شود نه با چشم‌دوختن به بیگانگان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام محمدعلی فروغی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل با یادآوری اینکه برخی‌ها فکر می‌کنند با برقراری ارتباط با آمریکا و غرب مشکلات اقتصادی ایران برطرف می‌شود، اظهار داشت: ما بدون وابستگی به بیگانگان و تنها با برنامه‌ریزی و حرکت درست و اصلاحی می‌توانیم به خودکفایی عرصه‌های مختلف دست یابیم و حیف است که فرصت‌ها از دست برود و ما در داخل کشور نتوانیم برای برون رفت از مشکلات کاری انجام دهیم.

وی تصریح کرد: تاکید و توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر جدی گرفتن اقتصاد مقاومتی یکی از راه‌های برون‌رفت ما از مشکلات موجود است و تا زمانی که نتوانیم در درون معایب و نارسایی‌های اقتصادی خود را شناسایی و درمانی برای این دردها پیدا کنیم، محال است که با چشم‌دوختن به آمریکا و بیگانگان بتوانیم نارسایی‌های اقتصادی را برطرف کنیم.

فروغی خاطرنشان کرد: دشمن با ناامید شدن از هیاهوهای پوچ و توخالی حمله نظامی به ایران این بار در سنگر اقتصادی به هجمه و فشاری مضاعف روی آورده که باید همه نسبت به پشت پرده این هجمه‌ها هوشیار باشیم و نگذاریم دشمن از این طریق بتواند اهداف شیطانی خود را محقق کند.

شعار «مرگ بر آمریکا» هویت انقلاب اسلامی است

خطیب جمعه موقت اردبیل با گرامیداشت فرا رسیدن 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی اضافه کرد:‌ زنده بودن انقلاب اسلامی و حیات و هویت این نظام بسته به مقابله و مبارزه با استکبار است که در شعار مرگ بر آمریکا تجلی یافته است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در تعارض با اندیشه‌های استکبار جهانی مرام و تفکر غلط آنها را به تحقیر و تزلزل واداشته است، یادآور شد: جریان اخیری که در مورد جاسوسی آمریکا از رژیم‌های همتراز خود به وقوع پیوست، نشان داد که آمریکا حتی به دوستان خود نیز رحم نمی‌کند چه برسد به اینکه بخواهد به خواسته این ملت تن دهد.

فروغی روحیه استکباری را روحیه فزون‌طلبی و خودکامگی توصیف کرد و ادامه داد: ما مقابل این اندیشه نابه‌جا با فرهنگ عاشورایی و تمدن اصیل خود ایستاده‌ایم و ملت ایران حافظه تاریخی خود را در مرور جنایات و شیطنت‌های آمریکا از دست نمی‌دهد.

این مسئول با اشاره به ابعاد مختلف خیانت‌های آمریکا در برابر ملت ایران گفت:‌ آنهایی که می‌خواهند شعار مرگ بر آمریکا فراموش شود قطعاً حافظه تاریخی خود را از دست داده‌اند و نمی‌دانند که آمریکا با چه روحیه ستیزه‌گرانه‌ای با این ملت و آزادگان دنیا نزاع و درگیری داشته است.

وی افزود: محال است که بخواهیم چنین جنایات و تفکرات اهریمنی را دفن کنیم یا در تابوتی بگذاریم تا فراموش شود در حالی که آمریکا همچنان ادعا می‌کند که گزینه حمله نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران روی میز است.

امام جمعه موقت اردبیل تصریح کرد:‌ کدام عقل سلیم قبول می‌کند که در برابر این تهدیدات و ماجراجویی‌ها ما اعلام کنیم که دیگر باید شعار مرگ بر آمریکا را کنار بگذاریم مگر ما جنایت آمریکا را در کودتای 28 مرداد، جنگ نابرابر هشت ساله، ماجرای طبس، حمله به هواپیمای مسافربری ایران و کشته شدن هزاران انسان بیگناه به فراموشی سپردیم که بخواهیم شعار مرگ بر آمریکا را بایگانی کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: خود آمریکایی‌ها به همه این جنایت‌ها معترف هستند و بارها علیه جمهوری اسلامی ایران در شورای امنیت قطعنامه صادر کردند و حتی به فرمانده ناو حمله‌کننده به هواپیمای مسافربری ایران مدال افتخار دادند و در برابر همه این جنایت‌‌ها، آمریکا حتی یک بار نیز از این ملت عذرخواهی نکرده است.

فروغی اضافه کرد: ملت ایران 33 سال است که تودهنی بزرگی به آمریکا و ایادی آن وارد کرده و ما همچنان در نشان دادن نفرت خود از آمریکا مرگ بر اهریمن و شعار مرگ بر آمریکا را سر می‌دهیم.

وی بیان کرد:‌ جرم این ملت، جوانان و دانشمندان هسته‌ای آن چه بوده است که به خاطر پیشرفت و عزتی که حق مسلم ماست دانشمندان ما ترور شدند و یا در منطقه سراوان سربازان بیگناه ما به شهادت رسیدند.

فروغی یادآور شد: آنها با این اقدامات منافقانه سعی می‌کنند سفره ناامنی را در کشورمان پهن کنند و به هر نحوه ممکن انقلاب اسلامی را از هویت و اصالت خود دور کنند، در حالی که در 13 آبان ملت ایران بار دیگر حضور پیدا کرده و تودهنی بزرگتری به سران استکبار می‌زنند.

مجالس عزای حسینی مصونیت حقیقی جامعه است

معلم اخلاق و استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سخنان خود گفت:‌ ما به مدت پنج روز میزبان مرجع عالیقدر آیت‌الله نوری همدانی هستیم که شایسته است امروز به استقبال این مرجع عالیقدر برویم و با پذیرایی شایسته از این شخصیت وارسته احترام و ادب خود را نسبت به مرجعیت نشان دهیم.

وی از اهالی خواست تا در مجالس برپا شده با حضور آیت‌الله نوری همدانی حاضر شوند و از فرصت پیش آمده برای عرض ارادت و احترام به ساحت مراجع عالی‌قدر اهتمامی جدی داشته باشند.

فروغی فرا رسیدن ماه محرم، ماه عزای حسینی را یادآور شد و افزود: این ماه در حقیقت تعظیم شعائر الهی و نمودی از تقوای خداوند است، چراکه کربلا نقطه ظهور تمام زیبایی‌ها، عزت، توحید و وارستگی است.

وی از تمدن حسینی به عنوان تمدن انسان‌ساز و فاخر بشری یاد کرد و اظهار داشت: دهه محرم فرصتی برای بیمه معنوی جامعه است تا با دوری از آسیب‌ها و خطرات به سمت تعالی حرکت کنیم.

امام جمعه موقت اردبیل تصریح کرد: محرم و صفر به جامعه مصونیت بخشیده و جامعه را از رذیلت‌ها و آلودگی‌ها حفظ می‌کند.

انتهای پیام/62001/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول