اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زرند:

جنایت‌های آمریکا دلیل روشن مرگ بر آمریکا است

امام جمعه زرند گفت: جنایت‌ها و خیانت‌های آمریکا روشن می‌کند که چرا باید‌ شعار مرگ بر آمریکا سر دهیم.

جنایت‌های آمریکا دلیل روشن مرگ بر آمریکا است

به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، حجت‌الاسلام رضا کرمی‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زرند با اشاره به آغاز ماه محرم اظهار داشت: ماه محرم موقعیتی برای آشنایی با زندگانی ائمه ‌معصوم (ع) به ویژه امام حسین (ع) است و اگر این معارف ناب وارد زندگی مردم شود، دیگر دسیسه‌های شیاطین جن و انس‌ تاثیرگذار نیست. 

وی بیان داشت: در زمان کنونی که تهاجم فرهنگی به معارف شیعه از هر زمان دیگر گسترده‌تر است، جوانان ما نسبت به یادگیری فرهنگ ناب محمدی (ص) ائمه معصوم (ع) باید اهتمام بیشتری داشته باشند.

کرمی‌پور افزود: یکی از مواردی که امام حسین (ع) به خاطر آن قیام کردند، امر به معروف و نهی از منکر است، لذا جوانان‌ در مراسم عزاداری به این مسئله توجه داشته باشند.

خطیب جمعه زرند گفت: این دو فریضه به اندازه‌ای اهمیت دارد که امام حسین (ع) برای آن قیام می‌کند، حضرت علی (ع) در اهمیت این دو فریضه می‌فرمایند که تمام کارهای نیکو و جهاد در راه خدا، برابر امر به معروف و نهی از منکر مانند قطره‌ای بر دریای پهناور است.

کرمی‌پور تصریح کرد: امام خمینی (ره) نیز در مورد فرایض امر به معروف و نهی از منکر می‌فرمایند، امر به معروف و نهی از منکر دو اصلی است در اسلام که می‌خواهد همه چیز را اصلاح کند.

وی با تاکید بر استفاده بهینه از ماه محرم گفت: مقام معظم رهبری در این رابطه می فرمایند، نگذارید مفاهیم و کارهای تحریف‌آمیز و غلط، چشم‌ها و دل‌ها را از چهره مبارک و منور سیدالشهدا‌ منحرف کند.

کرمی‌پور با تاکید بر پرهیز از کارهای ناپسند در عزاداری‌ها اذعان داشت:‌ قمه‌زنی و خود‌زنی‌ها‌‌ امروزه یکی از حربه‌های دشمن است که اسلام را یک دین خشن معرفی کند و از طرفی خانواده‌ها نسبت به عزاداری‌ها بدبین شوند.

امام جمعه زرند بر عدم استفاده ‌از تصاویر ائمه معصوم (ع)، استفاده از موسیقی‌های پاپ به جای آوای نوحه‌ها در مراسم‌های عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) تاکید کرد. 

کرمی‌پور با گرامیداشت 13 آبان بیان داشت: 13 آبان یکی از روزهای تاریخی، به یاد‌ماندنی و در عین حال حرکت‌آفرین در انقلاب اسلامی است.

وی افزود: در جواب کسانی که سئوال می‌کنند، چرا باید شعار مرگ بر آمریکا سر دهیم، باید گفت اگر فهرستی از جنایت‌ها و خیانت‌های آمریکا بخواهیم ردیف کنیم، آن زمان روشن می‌شود که چرا مردم نسبت به این شعار حساسیت دارند.

کرمی‌پور تصریح کرد: کودتای 28 مرداد، شهادت دانشجویان، حمایت‌های بی‌مورد از رژیم طاغوت، شهادت مردم قم، هجوم هواپیماهای آمریکایی در واقعه طبس، تحمیل جنگ هشت ساله به جمهوری اسلامی ایران، تامین سلاح شیمیایی برای رژیم صدام، حمله به کشتی‌های نفتی ایران، ساقط کردن هواپیماهای مسافربری ایران و حمایت از سازمان منافقان خلاصه‌‌ فهرست‌ جنایات آمریکا است.

وی خاطر نشان کرد: آیا هیچ عقل منصفی به خود اجازه می‌دهد از این جنایتکار به نام نیک و دعای خیر نام ببرد.

انتهای پیام/2446/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول