اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه شاهرود:

آمریکا شیری گرسنه و به دنبال طعمه است

فرمانده سپاه شهرستان شاهرود گفت: آمریکا، نمرود و فرعون زمان ما مانند شیری گرسنه است که کشورهای استعمارگر دیگر مشغول فراهم کردن طعمه برای او هستند.

آمریکا شیری گرسنه و به دنبال طعمه است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، عباس مطهری پیش از ظهر امروز در مراسمی که با حضور بیش از 90 نفر از دانش‏آموزان پایه‏های پنجم و ششم ابتدایی در شاهرود برگزار شد، در سخنانی با تبریک هفته بسیج دانش‏آموزی با اشاره به موضوع مقاومت اظهار داشت: مقاومت در هر موضوع و زمینه‏ای یکی از اصول و قواعد اساسی است.

وی تصریح کرد: در یک تیم فوتبال، موضوع مقاومت و ایستادگی برابر حریف و قهرمانی بسیار اهمیت دارد و همه بازیکنان برای این هدف تلاش می‏کنند.

فرمانده سپاه شهرستان شاهرود افزود: در آستانه 13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی هستیم و باید دشمن خود را به خوبی بشناسیم تا بتوانیم برابر نیرنگ‏های او ایستادگی و مقاومت کنیم.

آمریکا شیر گرسنه است

فرمانده سپاه شهرستان شاهرود با اشاره به داستان شیر گرسنه و روباه زرنگ اظهار کرد: شیری گرسنه در جنگل سراغ شکار روباه رفت و روباه با زرنگی تأمین غذای شیر را تضمین کرد و در جنگل، سه گاو را برای غذای شیر در نظر گرفت.

مطهری تصریح کرد: روباه فهمید که گاوها برای اینکه طعمه نشوند، در کنار هم هستند و شب‏ها نیز پشت به پشت هم می‏خوابند تا شکار نشوند.

وی خاطر نشان کرد: روباه با ایجاد تفرقه بین گاوها، هر روز یکی از آنها را برای غذا طعمه شیر کرد و این‏گونه توانست هم خود از گرسنگی نجات یابد و هم شیر گرسنه را سیر کرده و طعمه او نشود.

فرمانده سپاه شهرستان شاهرود با بیان این داستان نتیجه گرفت: آمریکا، نمرود و فرعون زمان ما هم مانند این شیر گرسنه است و کشورهای استعمارگر دیگر مشغول فراهم کردن طعمه برای این شیر گرسنه هستند.

امروز دشمن دیگر با تانک و هواپیما حمله نمی‏کند

فرمانده سپاه شهرستان شاهرود با بیان اینکه امروز دشمن دیگر با تانک و هواپیما حمله نمی‏کند، گفت: امروز شما فهمیده‏های زمان هستید و وظیفه دارید موقعیت دشمن و نحوه مقابله با او را بدانید.

وی تأکید کرد: امروز باید خدا را بشناسیم و بعد خودمان را بشناسیم و سپس آخر کار را بدانیم که چه خواهیم کرد و سرانجام چیست.

مطهری با اشاره به وظایف دانش‏آموزان بیان کرد: درس خواندن، اقامه نماز اول وقت، احترام به پدر و مادر و معلم و بزرگ‏ترها و مطالعه مفید از وظایف دانش‏آموزان در عصر امروز است.

وی خاطر نشان کرد: خواندن، دیدن و شنیدن باید با معرفت، بصیرت و مهارت همراه باشد و باید دقت کنید که قرآن، احادیث و سیره امامان و بزرگان و شهدا باید سرمشق همه ما در زندگی باشد.

انتهای پیام/2249/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول