اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل:

نقشه راه مبارزه با مواد مخدر تدوین شد

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: نقشه راه مبارزه با مواد مخدر و مقابله با اعتیاد تدوین شده که ضرورت دارد به سرعت عملیاتی شود.

نقشه راه مبارزه با مواد مخدر تدوین شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شکرالله فخیمی پیش از ظهر امروز در جلسه اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در نیر اظهار داشت: در این نقشه جامع و راهبردی راه‌ها و شیوه‌های صحیح مقابله با تهیه و توزیع مواد مخدر، گذرگاه‌های ورود مواد مخدر،‌ نوع استفاده معتادان و محل حضور آنها به شکل جامع مورد توجه قرار گرفته و برنامه مشخصی نیز برای شهرستان‌ها تعیین و تعریف شده است.

وی تصریح کرد:‌ در این نقشه جامع وظایف مسئولان به صورت استانی و شهرستانی مشخص شده که اگر این نقشه راه به معنای واقعی عملیاتی و اجرایی شود بسیاری از بسترها و زمینه‌های انحراف و انحطاط در این زمینه از بین می‌رود.

فخیمی خاطرنشان کرد: با هدف کاهش آسیب‌ها 15 کمپ ترک اعتیاد در استان اردبیل فعالیت می‌کنند که با جمع‌آوری معتادان و انتقال آنها به این کمپ‌ها سعی می‌شود، نسبت به پاکسازی آنها اقدامات لازم انجام شود.

این مسئول از فعالیت تیم‌ها و گروه‌های اجتماع‌محور خبر داد و اضافه کرد: این گروه‌ها و تیم‌ها در استان اردبیل و با محوریت دانشگاه‌ها فعال شدند تا امر مبارزه با مواد مخدر و گرایش جوانان به مواد افیونی مورد بررسی و دقت نظر قرار گیرد.

وی ضرورت فعال‌سازی کمیته‌هایی نظیر تبلیغات و آگاه‌سازی در مورد مضرات مواد مخدر را یادآور شد و بیان کرد: یکی از مراکزی که در این آگاه‌سازی مدنظر است مراکز علمی و دانشگاهی است که اگر در این زمینه درست و دقیق برنامه‌ریزی شود جلوی گرایش جوانان و دانشجویان به مواد مخدر گرفته می‌شود.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان یادآور شد: ‌در نیمه اول امسال به رغم تلاش نیروهای انتظامی با افزایش ورود و کشف مواد مخدر روبه‌رو بودیم که در سطح ملی 300 تن انواع مواد مخدر کشف شده و در استان اردبیل نیز یک‌هزار و 100 کیلوگرم مواد مخدر از سوداگران مرگ کشف و ضبط شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه فرماندار شهرستان نیر با یادآوری اینکه در مبارزه با مواد مخدر باید از شیوه‌های سنتی حذر کرد و به روش‌های جدید و مدرن روی آورد، گفت: باید آگاه‌سازی‌ها از درون خانواده‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها آغاز شود.

میرفخرالدین زاهد تلاش شبانه‌روزی نیروهای انتظامی را در مبارزه با مواد مخدر اثرگذار توصیف کرد و افزود: شهرستان نیر در مبارزه با مواد افیونی از جایگاه ممتازی برخوردار بوده و دو انجمن پیشگیری اولیه از اعتیاد نیز در این شهرستان شکل گرفته است.

وی از افتتاح انجمن پیشگیری از اعتیاد در برخی از شهرهای نیر خبر داد و تصریح کرد:‌ در هفت ماهه امسال مأموران مبارزه با مواد مخدر نیر سه کیلوگرم مواد مخدر را به همراه 12 قاچاقچی و 47 نگه‌دارنده و مصرف‌کننده کشف و ضبط کردند و در این زمینه دو باند تهیه و توزیع مواد مخدر نیز منهدم شده است.

انتهای پیام/62006/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول