اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ساوجبلاغ:

مبارزه با مواد مخدر بدون کار فرهنگی ممکن نیست

فرماندار ساوجبلاغ گفت: مبارزه با مواد مخدر بدون کار فرهنگی ممکن نیست.

مبارزه با مواد مخدر بدون کار فرهنگی ممکن نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوجبلاغ، علی حدادی بعد از ظهر امروز در نشست شورای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر این شهرستان طی سخنانی اظهار داشت: نیروی انتظامی طی سال‌های اخیر تلاش بسیاری برای مبارزه با توزیع مواد مخدر و سوداگران مرگ و موفقیت‌های بزرگی نیز در کشور و شهرستان ساوجبلاغ داشته است.

وی تصریح کرد: قطعاً نیروی انتظامی به تنهایی نمی‌تواند با این پدیده شوم و ناهنجاری مبارزه کند و باید نهادهای دیگر به یاری نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر بیایند.

عالی‌ترین مقام اجرایی در شهرستان ساوجبلاغ افزود: در این حوزه باید از توانمندی‌های فرهنگی کشور استفاده کرده و نهادهای متولی امور فرهنگی نقش بسیار مهمی در مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد جوانان بر عهده دارند.

حدادی تأکید کرد: برای اینکه اهداف ما در حوزه مبارزه با مواد مخدر محقق شود، به طور قطع باید از ابزار و کار فرهنگی به بهترین شکل سود ببریم و بدون این کار مبارزه به نتیجه نمی‌رسد.

وی بیان داشت: یکی از وظائفی که در حوزه فرهنگی بر عهده نهادها و دستگاه‌های مرتبط از جمله رسانه‌ها قرار دارد، آگاه‌سازی خانواده‌ها، نوجوانان و جوانان از معضلات و مشکلات اعتیاد و مصرف مواد مخدر است.

فرماندار ساوجبلاغ ابراز داشت: به طور قطع اگر جوانان ما آگاه شده و خانواده‌ها و والدین فرزندان اطلاعات کاملی از آثار و تبعات منفی این پدیده شوم داشته باشند، در کنار مبارزه بی‌امان نیروی انتظامی با سوداگران مرگ، شاهد کاهش مصرف و گرایش به مواد مخدر خواهیم بود.

حدادی متذکر شد:‌ مراکز و سازمان‌های آموزشی نیز باید برنامه‌ریزی دقیق و اصولی برای آگاه‌سازی نسل جوان داشته و رسانه‌ها نیز می‌توانند در اجرای این برنامه‌ها نقشی تاثیرگذار داشته باشند.

وی ادامه داد: برخی اوقات تصور می‌شود که مبارزه با مواد مخدر تنها بر عهده نیروی انتظامی و تمام مسئولیت‌ها باید توسط پلیس انجام شود، اما نهادهای دیگر مانند مراکز فرهنگی، رسانه‌ها، دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش و بالاخره دستگاه‌های متولی امور ورزشی وظائفی سنگین‌تر از نیروی انتظامی و پلیس بر عهده دارند.

حدادی در پایان با تقدیر از تلاش نیروی انتظامی و نهادهای فرهنگی در امر مبارزه با سوداگران مرگ و مصرف مواد مخدر در شهرستان ساوجبلاغ گفت: با عزم ملی می‌توانیم این پدیده شوم را مهار کرده و اجازه ندهیم فرزندان به دام بیافتند و در آینده نزدیک باید ساوجبلاغ را به شهرستانی پاک تبدیل کنیم.

انتهای پیام/2302/ذ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول