اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کوثر:

عزای ناب حسینی در حفظ شعائر اسلام است

امام جمعه شهرستان کوثر گفت: عزاداری واقعی ماه محرم و در عشق امام حسین (ع) در بر گیرنده توجه به شعائر دینی و اسلامی است.

عزای ناب حسینی در حفظ شعائر اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام لطف‌الله عبداللهی پیش از ظهر امروز در همایش بزرگ مداحان، شعرا و روحانیان شهرستان کوثر در آستانه ماه محرم در قالب همایش استقبال از محرم اظهار داشت: اگر در جامعه اسلامی ما تعظیم شعائر و پایبندی به ارزش‌های ناب اسلامی و دینی مورد توجه قرار نگیرد قطعاً بسیاری از نارسایی‌ها و آسیب‌ها دامن جامعه ما را آلوده می‌کند.

وی تصریح کرد:‌ همه ما باید با دلیل و منطق به پیام قیام سیدالشهدا توجه کنیم که آن حضرت از مدینه خارج شده تا حدود اسلامی را رعایت و نسبت به احیای اسلام ناب در جامعه‌ای که فساد آن را در بر گرفته بود، احیا کرده و اقامه شعائر دینی کند.

عبداللهی در ادامه خاطر نشان کرد: دوری از انحرافات اعم از انحرافات فکری، اخلاقی و عملی ضرورت توجه به پیام عاشوراست چرا که در این حرکت عظیم شاخصه‌های اصلاح جامعه از برخی رذیلت‌ها و ناپاکی‌ها مشاهده می‌شود.

این مسئول امر به معروف و نهی از منکر را بزرگترین پیام قیام تاریخی حضرت سیدالشهدا برشمرد و اضافه کرد: تمام دست‌اندرکاران فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی باید برای برگزاری با شکوه‌تر عزاداری محرم تلاش کنند.

وی یکی از اهداف دشمن را آسیب زدن به آیین راستین عزاداری‌ها توصیف کرد و ادامه داد: در مقابل این شیطنت استکبار باید مراقب بود تا مبادا انحرافات به عزاداری‌ها و هیئت‌های مذهبی ما رسوخ پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه کوثر از تمام علما و روحانیان خواست در قالب مجالس وعظ و خطابه قیام عاشورا و فلسفه آن را تبیین کنند و مردم را با ماهیت این قیام آشنا کرده و با بهره‌گیری از ظرفیتی مناسب برای رشد معنوی و افزایش بصیرت همت داشته باشند.

عبداللهی ضرورت پرهیز از خرافه‌گرایی، غلو، انحرافات و دوری از هرگونه تفریط و افراط را در عزاداری‌های ماه محرم و آسیب‌شناسی در این زمینه یادآور شد و گفت: همه ما باید با چشمی روشن، آگاه و ضمیری پاک تلاش کنیم تا ماهیت عزای حسینی ماهیتی ارزشی همراه با انتقال مفاهیم عالی باشد.

وی مداحان را به دوری از طرح مسائل جعلی،‌ خرافی و اغراق‌گویی دعوت کرد و افزود: مداحان باید مقاتل و وقایع عاشورا را مستند بخوانند و همواره مطالعه داشته باشند تا مباحث جعلی وارد عزاداری‌ها نشود.

عبداللهی در ادامه تصریح کرد: امیدواریم همه حرکت‌های اصلاحی در این زمینه به نفع عالم تشیع و حفظ آبرو و عزت آنها منجر شود و بتوانیم بیش از هر زمان دیگر با اندیشه‌های ناب و پاک حسینی و زینبی آشنا شویم.

انتهای پیام/62001/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول