اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یازدهمین اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی ـ گرگان

امر به معروف و نهی از منکر هدف قیام امام حسین (ع) است

رئیس شورای هیئت‎های مذهبی اقلید استان فارس یکی از مهمترین اهداف قیام امام حسین (ع) را در احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر ذکر کرد.

امر به معروف و نهی از منکر هدف قیام امام حسین (ع) است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدتقی پاک‎بین چهارشنبه شب در حاشیه یازدهمین اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی اظهار داشت: قیام امام حسین (ع) ترویج معروفات و نفی منکرات بود که اگر این موضوع توسط مداحان در جامعه نهادینه شود می‎توان گفت در عرصه مداحی موفق عمل شده است.

وی تصریح کرد: برگزاری اجلاس پیرغلامان حسینی در ارتقای سطح بینش مداحان بسیار موثر است که باید این حرکات تاثیرگذار در جامعه که منجر به زدودن ناهنجاری‎ها می‎شود استمرار یابد.

استفاده از سبک غربی در مداحی اسلامی جایز نیست

رئیس شورای هیئت‎های مذهبی شهرستان اقلید با بیان اینکه یاد امام حسین(ع) تسلی‎بخش قلوب است، اظهار داشت: آنچه به پیرغلامان حسینی درجه و اعتبار می‎بخشد نشر صحیح فرهنگ عاشورایی است.

پاک‎بین با تاکید بر اینکه استفاده از سبک غربی در مداحی اسلامی جایز نیست، متذکر شد: امروزه می‎بینیم که مداحان جوان برای جلب مخاطبان مبادرت به اشعاری بدون محتوا با ترکیب غربی می‎کنند که اگر جلوی این رفتارها گرفته نشود، آسیب‎های شدیدی به قیام عاشورا وارد خواهد شد.

وی یکی از مهمترین پیام‎های اجلاس پیرغلامان حسینی را زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا برشمرد و اظهار داشت: استمرار اجلاس و مراسمات دینی سبب شده تا قیام عاشورا بعد از گذشت یک‎هزار و 400 سال جاودانه و ماندگار بماند.

رئیس شورای هیئت‎های مذهبی شهرستان اقلید بر ضرورت افزایش معلومات مداحان تاکید کرد و گفت: برگزاری کارگاه‎های تخصصی باید بتواند مسیر درست را به مداحان نشان دهد

انقلاب اسلامی با تاسی از فرهنگ عاشورا به پیروزی رسید

پاک‎بین با تاکید بر اینکه هراس دشمن از وحدت و انسجام مسلمانان است، خاطرنشان کرد: دشمن می‎خواهد وحدت و همدلی را از مردم بگیرد و آنها را پراکنده سازد لذا باید هوشیار باشیم آنچه تاکنون سبب پیروزی‎های مکرر انقلاب اسلامی در عرصه‎های مختلف شده ناشی از اتحاد و همدلی است.

وی افزود: به فرموده امام راحل انقلاب اسلامی هر چه دارد نشأت گرفته از قیام اباعبدالله‎الحسین است چرا که این انقلاب با تاسی از فرهنگ عاشورا به پیروزی رسید.

رئیس شورای هیئت‎های مذهبی شهرستان اقلید از دست‎اندرکاران برگزاری اجلاس پیرغلامان خواست تا استفاده از سخنرانان باتجربه را ملاک عمل قرار دهند تا جلسات کارگاهی باعث خستگی مدعوین نشود.    

به گزارش فارس؛ گلستان در آستانه ماه محرم میزبان یازدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی با حضور بیش از 600 مهمان داخلی و خارجی است.

یازدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان با حضور چهره‌های مطرح در عرصه مداحی اهل‌بیت(ع) از پنج قاره جهان، از امروز تا دهم آبان‌ماه در شهرستان گرگان در حال برگزاری است.

مهمانان یازدهمین دوره اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی روز گذشته وارد استان گلستان شدند.

روز گذشته بیش از 500 نفر از مهمانان داخلی و خارجی یازدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی وارد ایستگاه راه‌آهن گرگان و فرودگاه بین‌المللی این شهر شدند و مورد استقبال مقامات استانی و شهرستانی قرار گرفتند.

در این مراسم فضاسازی بسیار مناسبی در ایستگاه راه‌آهن گرگان در نظر گرفته شد و برای نخستین‌بار در طی 11 دوره برگزاری این اجلاس به نیت 14 معصوم، 14 پرچم چهار متری مزین به نام مبارک معصومین توسط 14 علمدار از هیئت‌های مذهبی استان گلستان از مدعوین استقبال معنوی کردند.

پس از ورود مهمانان به هر یک از آنها نشان یازدهمین دوره اجلاس اهدا شد.

برگزارکنندگان این اجلاس در تلاش هستند تا روند برگزاری این مراسم نسبت به سال‌های گذشته کامل‌تر شود.

علاوه بر مداحی مداحان برجسته در این مراسم، تعدادی هیئت مذهبی به اجرای برنامه پرداختند.

براساس این گزارش، مراسم استقبال رسمی و مردمی بعد از ظهر روز گذشته در بارگاه امامزاده عبدالله گرگان با حضور اقشار مختلف برگزار شد.

پس از برگزاری این مراسم همزمان با نماز مغرب و عشا برنامه‌های سنتی استان و شهرستان همانند اجرای مراسم دسته‌چوبی برگزار شد.

هیئت‌های سینه‌زنی بالاجاده کردکوی و هیئت علی اصغر (ع) روستای زنگیان گرگان و برخی هیئت‌های دیگر هم به اجرای برنامه پرداختند.

همچنین در این اجلاس 24 مهمان خارجی از کشورهای پاکستان، افغانستان، تاجیکستان، مصر، عراق، آذربایجان، هندوستان، لبنان و برخی کشورهای اسلامی دیگر در کنار پیرغلامان حسینی کشورمان حاضر شدند.

همچنین برای نخستین ‌بار در این اجلاس از علما و مفاخر اهل سنت استان گلستان تجلیل خواهد شد.

این مراسم توسط ده‌ها رسانه‌ داخلی و خارجی به صورت زنده و تهیه مستند پوشش خبری داده می‌شود.

اختتامیه این مراسم نیز در روز پنج‌شنبه همزمان با نماز مغرب و عشا در محل مصلای نماز جمعه گرگان با حضور اقشار مختلف جامعه برگزار می‌شود.

براساس این گزارش، خوزستان میزبان دوازدهمین دوره اجلاس استان خواهد بود که بنابر تمهیدات پیش‌بینی شده مقرر شده مراسم اختتامیه آن نیز در شلمچه برگزار شود که در اختتامیه یازدهمین دوره، نشان اجلاس دوازدهم به نماینده آن استان تحویل داده خواهد شد.

انتهای پیام/83001/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول