اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کردستان:

خدمت به محرومان بزرگ‌ترین امر به معروف است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان گفت: خدمت به نیازمندان و محرومین و تلاش در راستای توانمندسازی آنان بزرگترین امر به معروف است.

خدمت به محرومان بزرگ‌ترین امر به معروف است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قنبر موسی‌نژاد چهارشنبه‌شب در جلسه شورای امر به معروف کمیته امداد امام خمینی استان در سنندج اظهار کرد: احیا و ترویج فریضتن امر به معروف و نهی از منکر در کمیته امداد با توجه به رسالت‌‌ها و جامعه هدف این نهاد امری ضروری است.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی ازمنکر فریضه الهی و زمینه‌ساز توسعه عدالت اجتماعی در هر جامعه‌ای است، بیان داشت: همه واجبات الهی بر امر به معروف و نهی از منکر برپا و به وسیله این فریضتین الهی امنیت در جامعه برقرار می‌شود.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان، تذکر لسانی نخستین گام در احیای این فریضه الهی است که نقش مهمی در مقابله با بسیاری از آسیب‌های اجتماعی دارد.

موسی‌نژاد تصریح کرد: خدمت و تلاش در راستای توانمندسازی نیازمندان با تاکید بر حفظ کرامت آنها امر به معروفی است که همواره مورد تاکید مسئولین این نهاد قرار دارد.

وی افزود: دشمنان برای حذف ارزش‌های اسلامی در جوامع اسلامی به ویژه در ایران از تمام ظرفیت‌ها و بسترهای خود استفاده می‌کنند که بهترین راه مقابله با توطئه‌های دشمنان توجه و احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

وی اجرای امر به معروف و نهی از منکر را موجب سلامت جامعه دانست و بیان داشت: نهادینه شدن این فریضتین الهی در جامعه نیاز به تلاش و فعالیت اقشار مختلف مردم دارد.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان، اگر این دو فریضه در ادارات و سازمان‌ها اجرا و نهادینه شود، نقش بسزایی در پیشرفت و سالم‌سازی بیشتر جامعه خواهد داشت.

موسی‌نژاد عامل به معروف بودن را در امر به معروف کردن ضروری خواند و بیان داشت: آمرین به معروف و ناهیان از منکر تا خود به آنچه مردم را امر می‌کنند عامل نباشند نمی‌توانند منتظر نتیجه باشند.

وی با اشاره به حمایت این نهاد از 54 هزار خانوار نیازمند، اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی کردستان در حال حاضر بیش از 200 هزار نیازمند را زیر چتر حمایت‌های خود قرار داده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان افزود:‌ 33 هزار خانوار زیر پوشش این نهاد مقدس را زنان سرپرست خانوار و بیش از 6 هزار نفر را ایتام زیر 15 سال تشکیل می‌دهند.

به گفته موسی‌نژاد، بخشی عظیمی از جامعه هدف این نهاد مقدس به صورت مستمر از خدمات این نهاد مقدس بهره‌مند هستند.

وی در پایان با بیان اینکه تلاش در راستای توانمندسازی مددجویان با بهره‌گیری از اعتبارات امداد و کمک‌های مردمی از اولویت‌های این نهاد است، گفت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های امداد توسعه مشارکت‌های مردمی در راستای رفع مشکلات نیازمندان است.

انتهای پیام/79002/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول