اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

کهگیلویه و بویراحمد برای توسعه به رشد درآمدهای مالیاتی نیاز دارد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان محرومیتی که استان با آن گریبانگیر است، گفت: همین موجب شده که ظرفیت مالیاتی ما هم کم باشد از این رو برای توسعه استان باید به دنبال راهکاری برای رشد درآمدهای مالیاتی باشیم.

کهگیلویه و بویراحمد برای توسعه به رشد درآمدهای مالیاتی نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید موسی خادمی ظهر امروز در حاشیه نشست شورای درآمد استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: قبول دارم که استان ما به دلیل محرومیتی که دارد از ظرفیت کم درآمد مالیاتی برخوردار است.

مسئول ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: عمده درآمد مالیاتی استان ما از محل درآمدهای مربوط به حقوق کارمندان و کارکنان دولت است و یا مالیات پیمانکارانی که برای دولت کار می‌کنند.

خادمی افزود: با توجه به کمی تعداد شرکت‌های بزرگ و متوسط و جاهایی که مالیات بر عملکرد داشته باشند متأسفانه عددها خیلی کم و ناچیز است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: دلیل این هم به عدم توسعه یافتگی استان بر می‌گردد که هم مالیات‌ها بر توسعه اثر گذارند و هم توسعه در وصول مالیات‌ها تأثیر زیادی دارد.

رئیس شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که نظام درآمد مالیاتی، نظام بسیار خوبی برای توسعه است، تصریح کرد: باید شهرستان‌ها را موظف کنیم که خود به دنبال منابع درآمد برای خودشان بروند و بخشی از آن مدلی است که می‌تواند مدیریت استانی را تقویت کرده و تمرکز را کم کند.

خادمی عقب‌ماندگی تاریخی استان کهگیلویه و بویراحمد در این حوزه را دلیلی برای عدم توانایی برای رسیدن به استان‌های برخوردار دانست و خاطرنشان کرد: ولی دولت پیش‌بینی خوبی کرده که از محل مازاد درآمدی که استان‌های دیگر کسب می‌کنند 50 درصد آن را در اختیار استان‌های کمتر توسعه یافته قرار دهند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با ذکر این موضوع که نباید با تکیه بر این نوع از درآمد خودمان به دنبال وصول درآمدهای مالیاتی نرویم، متذکر شد: این جلسه را برای پیش‌بینی درآمدهای مالیاتی سال 93 برگزار کردیم.

وی در خصوص انتخاب معاونین خود در استانداری گفت: دو فاکتور تعهد و تخصص را برای انتخاب آن‌ها در نظر گرفتیم که باید به شعار دولت تدبیر و امید در عمل پایبند باشند.

انتهای پیام/2571/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول