اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی دانشگاه آزاد خبر داد

اختصاص اعتبار 700 میلیاردی به بخش عمرانی دانشگاه آزاد

معاون عمرانی دانشگاه آزاد کشورگفت: با تصویت هئیت امناء دانشگاه آزاد، 700 میلیارد تومان اعتبار به بخش عمرانی دانشگاه آزاد کشور اختصاص یافت.

اختصاص اعتبار 700 میلیاردی به بخش عمرانی دانشگاه آزاد

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، محسن هاشمی پیش ‌از ظهر امروز در بازدید از سایت بزرگ دانشگاه آزاد بابل  اظهار داشت: تعداد واحدهای دانشگاهی کشور از مرز 400 واحد گذشته و باید از تصمیمات کارشناسی برخوردار شوند.

وی هدف از بازدید دانشگاه آزاد واحد بابل را بررسی و شناسایی مشکلات و موانع پیش رو این دانشگاه برشمرد و افزود: در سه سال اخیر دانشگاه‌های آزاد نیز همانند دیگر ادارات دچار تورم  شدند که با هدفمندی یارانه‌ها و تغییر نرخ ارز از یک هزار به یک هزار و 800 تومان در سال 90 و تورم عمده‌ای که در سال 91 درکشور حادث شد که نرخ ارز از یک هزار و 800 به بیش از سه هزار تومان افزایش یافت روند اجرایی پروژه‌های عمرانی دانشگاه‌های آزاد با مشکل مواجه شد.

هاشمی بیان داشت: تاثیرات تورم بیشتر شامل دانشگاه‌ها و پیمانکاران برای اجراء تعهدات بود که مشکلی برای کارفرمایان ایجاد کرد و لازمه آن بررسی موضوع به موضوع موانع متناسب با هر دانشگاه با توجه به قرارداد، نوع ساختمان و نصب تجهیزات بوده که برای هر دانشگاه باید نگاه متفاوتی داشت.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه برای آشنا شدن با روند فعالیت و بررسی کیفیت دانشگاه‌ها این بازدید بسیار ضروری بوده است، تصریح کرد: شعار میرزایی رئیس دانشگاه آزاد کیفی‌سازی دانشگاه‌هاست و برای تحقق این شعار، رصد کردن دانشگاه از نزدیک برای تصمیم‌گیری اساسی لازم و ضروری است.

هاشمی اذعان داشت: کل فضای ساخته شده در دانشگاه آزاد 10 میلیون متر مربع بوده که 35 میلیون متر مربع محوطه‌سازی شده که در کل بیش از 20 میلیون متر مربع ساخت‌وساز انجام شده و یک میلیون و 750 متر مربع در حال ساخت‌وساز است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود یک میلیون و 700 هزار دانشجو در حال تحصیل در دانشگاه‌های آزاد کشور، سرانه هر نفر از 10 متر مربع به 12 متر مربع افزایش یافته اما دانشگاه در ساخت‌وساز در وضعیت مناسبی قراردارد.

هاشمی تصریح کرد: دانشگاه آزاد واحد بابل یکی از دانشگاه‌های برتر کشور بوده که مشکلات عدیده‌ای ندارد.

انتهای پیام/86009/ل30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول