اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسب روز خانواده

نخستین همایش تکریم خانواده در کاشان برگزار شد

به مناسبت 9 آبانماه روز خانواده نخستین همایش تکریم خانواده در فرهنگسرای مهر سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان برگزار شد.

نخستین همایش تکریم خانواده در کاشان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، مدیرعامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان چهارشنبه‌شب در این همایش با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، پرداختن به مباحث خانواده را از جمله دغدغه‌های معظم‌له عنوان کرد.

مهدی نادعلی با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در جمع جوانان خراسان جنوبی، از تهیه منشوری از نکات آموزشی موجود در بیانات معظم‌له خبر داد.

وی، هدف از برگزاری همایش تکریم خانواده را تحکیم بنیان خانواده، نقش خانواده سالم در جامعه سالم و ارتقای سطح آگاهی جوانان نسبت به چگونگی تشکیل خانواده و حفظ آن برشمرد.

استاد دانشگاه پیام نور کاشان نیز در این همایش مشکلات و معضلات خانواده‌ها را ناشی از عدم پیروی از دستورات دین مبین اسلام در این زمینه دانست و عنوان کرد: بسیاری از معضلات در خانواده‌ها نتیجه رواج فرهنگ‌های غلطی است که حاصل بی‌توجهی به دستورالعمل‌های دینی است.

امیرحسین دباغ افزود: دین اسلام در زمینه مباحث خانواده از زمان قبل از تشکیل آن تا تربیت فرزند راه و روش کاملی ارائه کرده و حرف برای زدن دارد اما گوش شنوایی برای آن نبوده و بسیاری این راه را دنبال نکردند و با مشکلات بسیاری مواجه شده‌‌اند.

وی با اشاره به آیات قرآن، آرامش را مهم‌ترین دلیل ازدواج ذکر و خاطرنشان کرد: خانه‌ای مسکن به شمار می‌رود که در آن زوجین به آرامش دست یابند و گرنه تنها منزل است.

کارشناس و مشاور خانه فرهنگ خانواده کاشان نیز در این مراسم نبود آرامش را مهم‌ترین مشکل دنیای غرب دانست و بیان داشت: مهم‌ترین تشکیلات اسلام کانون خانواده است که فرد به واسطه آن به آرامش و سعادت دست می‌یابد.

امیرحسین عبدی، انتخاب سبک زندگی دینی را از عوامل طول عمر انسان ذکر و تصریح کرد: در شرایطی که بسیاری از مسلمانان نسبت به این امر غافل هستند اما دشمنان ما با درک این مطلب به بررسی سبک زندگی دینی پرداخته و خلاف آن را در قالب یک فرهنگ جدید به جامعه ما تزریق کرده‌اند.

به گفته وی؛ گرایش کشورهای اروپایی به استفاده از طب سنتی به مراتب بیشتر از کشورهای دایه‌دار این طب مانند ایران است.

نخستین همایش تکریم خانواده به همت خانه فرهنگ خانواده سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان و با همکاری اداره بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/2406/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول