اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری استان مرکزی:

روز ملی خانواده فرصتی برای تثبیت جایگاه اساسی خانواده است

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری استان مرکزی گفت: روز ملی خانواده فرصتی برای ارتقاء آگاهی جامعه نسبت به خانواده و جایگاه اساسی آن است.

روز ملی خانواده فرصتی برای تثبیت جایگاه اساسی خانواده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، اشرف جواهری ظهر امروز در جلسه کارگروه خانواده در استانداری استان مرکزی اظهار داشت: بدون شک باید گفت پیشرفت‌های امروز ایران اسلامی مرهون تلاش‌ها و فداکاری‌های زنان ایثارگری است که در همه عرصه‌ها حضوری جدی دارند.

وی تصریح کرد: زنان در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس نقش ارزنده و بی‌بدیلی داشتند و امروز نیز نقش آنان در  پیشرفت ایران اسلامی در عرصه‌های گوناگون غیرقابل انکار است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی تحکیم بنیان خانواده را یکی از مسایل مهم و پایه‌ای در عرصه اجتماعی نظام دانست و افزود: پس از انقلاب چالش‌های حوزه خانواده و زنان به جدیت دنبال شده، ولی کارهای زیادی در حوزه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، حقوقی و... باقی مانده است.

جواهری با تاکید بر حضور زنان در عرصه‌های مختلف جامعه و نقش آنها در توسعه جامعه بیان کرد: زنان از اقشار بسیار تاثیرگذار جامعه هستند که در امر ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی نیز نقش مهمی بر عهده دارند.

وی با اشاره به 25 ذی‌الحجه روز نزول سوره «هل اتی» بیان کرد: این روز فرصتی برای تبیین خانواده‌ای سالم، صمیمی و مسئولیت پذیر با پایه‌های اسلامی است.

وی در بیان عملکرد هشت ساله دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی ابراز داشت: علی‌رغم نبود اعتبار مشخص برای کارگروه زنان و خانواده با حمایت استاندار بالغ بر یک میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌ها و مباحث عمرانی دفتر امور بانوان اختصاص یافت و 99 درصد مصوبات کارگروه امور بانوان استانداری مرکزی اجرایی شد.

جواهری با بیان اینکه تمام کارگروه‌های زنان و خانواده استان در طی 8 سال گذشته علیرغم کمبود بودجه و نیرو در کشور رتبه‌های برتر را کسب کرده است، گفت: صدها هزار نفر آموزش در سطح استان برای بانوان طی این مدت به همت دفتر امور بانوان برگزار شده و تنها استانی بوده‌ایم که هر ماه آموزش اخلاق زنان و خانواده را برگزار کرده‌ایم.

در این نشست نمایندگانی از تشکل‌های زنان مردم نهاد، زنان ایثارگر، کارمند و تلاشگران حوزه سلامت مشکلات این قشر را بیان کردند.

انتهای پیام/87002/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول