اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

هرمز کماکان منتظر الحاق به منطقه آزاد قشم

بسیاری از کارشناسان معتقدند الحاق جزیره هرمز به منطقه آزاد قشم و پیاده‌سازی قوانین تجاری این سازمان در هرمز تاریخی در کنار توسعه زیرساخت‌های گردشگری می‌تواند رونق این جزیره را به دنبال داشته باشد.

هرمز کماکان منتظر الحاق به منطقه آزاد قشم

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، مسعود کارگر معاون فرماندار قشم شامگاه چهارشنبه در جمع مسئولان جزیره هرمز شورای اداری بخش هرمز، با اشاره به ظرفیت‌های این جزیره در بخش‌های مختلف، با تشکر از مسؤلان بخش هرمز که با وجود مشکلات و کمبودها خالصانه به مردم محروم خدمت می‌کنند بر لزوم توجه ویژه به موضوع فرهنگ عمومی جامعه و نیز آماده‌سازی زیرساخت‌های مناسب جهت جذب گردشگران و دانشجویان تاکید کرد.

فریدون دریانورد بخشدار هرمز نیز در ادامه با اشاره به پروژه‌های عمرانی بهره‌برداری شده طی سال‌های اخیر در این جزیره، اظهار داشت: ایجاد و ساخت پروژه‌های ورزشی، آموزشی، آب و فاضلاب و بندری از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی در ادامه بر لزوم توجه به موضوع گردشگری به عنوان راهکاری برای توسعه هرمز و ایجاد اشتغال تاکید کرد و از آمادگی مسؤلان بخش در راستای همکاری با سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری و صنعت و معدن خبر داد.

در این نشست همچنین مقرر گردید پروژه‌های نیمه‌تمام از جمله مسکن مهر 200 واحدی، جاده دور جزیره، دهکده گردشگری و آسفالت معابر نیز مورد پیگیری برای بهره‌برداری در حداقل زمان ممکن قرار گیرد.

علی رستمی ‌فر رئیس شورای شهرستان قشم نیز در این نشست بر لزوم راه‌اندازی مجدد بازارچه مرزی هرمز و پیگیری موضوع الحاق هرمز به منطقه آزاد قشم جهت رفع دغدغه‌های اقتصادی مردم این منطقه تاکید کرد.

شهرستان قشم متشکل از جزائر قشم، لارک، هرمز و هنگام از شهرستان‌های جنوبی کشور به شمار رفته و در آب‌های جنوبی بندرعباس قرار دارد.

جزیره هرمز یکی از بخش‌های سه‌گانه شهرستان قشم با نزدیک به هفت هزار نفر جمعیت در 18 کیلومتری جزیره قشم به شمار می‌رود.

هرمز از جزائر تاریخی خلیج فارس به شمار می‌رود که در سده‌های گذشته دارای رونقی خاص بوده است.

در این جزیره بقایای آثار تاریخی همانند قلعه پرتغالی‌ها یکی از جاذبه‌های توریستی و گردشگری به شمار می‌رود.

معدن خاک سرخ هرمز نیز همواره طی سال‌‌های جاری این جزیره را یک بار دیگر در ابعاد صنعتی و زیست محیطی بر سر زبان‌ها انداخته است.

از چند سال پیش تاکنون مسئولان و مردم این جزیره بر الحاق هرمز به سازمان منطقه آزاد قشم، و اجرای قوانین صادرات و واردات کالا بر اساس قوانین مناطق آزاد تجاری با هدف توسعه اقتصادی مردم این جزیره تاکید کرده‌اند.

انتهای پیام/88001/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول