اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفای هرمزگان خبر داد

بهره‌مندی 115 هزار بندرعباسی از شبکه جمع‌آوری فاضلاب

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان گفت: تاکنون 75 درصد از مردم شهر بندرعباس شامل 115 هزار مشترک از شبکه جمع‌آوری فاضلاب بهره‌مند شده‌اند و فاضلاب 45 هزار مشترک دیگر نیز باید جمع‌آوری و به شبکه متصل شود.

بهره‌مندی 115 هزار بندرعباسی از شبکه جمع‌آوری فاضلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس،‌ حسین خادمی ظهر امروز طی نشستی در همین رابطه اظهار داشت: برای تکمیل طرح فاضلاب این شهر یک‌هزار و 500 میلیون ریال اعتبار مورد نیاز است که امسال 500 میلیارد ریال شامل؛ 350 میلیارد از محل اوراق مشارکت و 150 میلیارد ریال نیز از محل درآمدهای عمومی اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر از مجموع 1500 کیلومتر شبکه فاضلاب بندرعباس، 900 کیلومتر آن اجرا شده است، تصریح کرد: با تخصیص 550 میلیارد ریال اعتبار طی سال آینده، 150 کیلومتر از مجموع 600 کیلومتر شبکه فاضلاب باقیمانده اجرایی می‌شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری هرمزگان به اهمیت و ضرورت استفاده از پساب در بخش‌های کشاورزی، صنعت، و فضای سبز شهری اشاره کرد و گفت: روزانه 50 هزار مترمکعب (500 لیتر در ثانیه) پساب به دریا می‌ریزد که با توجه به محدودیت منابع آبی در استان، ضرورت استفاده از این سرمایه ملی در بخش‌های مذکور بیش از پیش احساس می‌شود.

خادمی اضافه کرد: با توجه به استاندارد بودن پساب تصفیه شده، استفاده از آن در بخش فضای سبز شهری در صورت کاشت گونه‌های گیاهی متناسب می‌توان کمک قابل توجهی به حفظ منابع آبی و جلوگیری از هدررفت سرمایه ملی (پساب) کرد.

انتهای پیام/88001/صا20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول