اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

هدف دولت کیفی‌بخشی برنامه‌های آموزشی است

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: هدف دولت کیفی بخشی برنامه‌های آموزشی است.

هدف دولت کیفی‌بخشی برنامه‌های آموزشی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدعلی امیری در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد، ضمن ارائه گزارش فعالیت‌های این دستگاه اجرایی از ابتدای فصل تحصیل تاکنون، اظهار داشت: تلاش ما اجرای سیاست‌های راهبردی دولت یازدهم در مازندران است.

وی با اشاره به اینکه وزیر آموزش و پرورش بر کیفی بخشی برنامه‌های آموزشی تاکید دارد، افزود: بعد از ساماندهی نیروی انسانی، تنظیم فضا و برنامه‌های آموزشی، شروع کلاس‌های درس بر اساس سیاست‌های وزارتخانه متبوع مورد پیگیری قرار گرفته است.

امیری مهم‌ترین موضوع در حوزه ابتدایی را اجرای جشنواره جابربن‌حیان دانست و گفت: این طرح به دنبال ابتکار و خلاقیت دانش‌آموزان است.

وی برنامه درس پژوهی معلمان دوره ابتدایی را در این پایه تحصیلی مهم دانست و ادامه داد: رویکرد معلمان در تحصیل باید بر پایه پژوهش باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه در دوره تحصیلی متوسطه مهم‌ترین موضوع تولیدی کردن هنرستان‌ها است،بیان داشت: تولیدی شدن هنرستان‌ها همراه با تحقق شعار حماسه اقتصادی است.

وی به هدایت تحصیلی دانش‌آموزان در دوره اول متوسطه اشاره کرد و گفت: هدایت تحصیلی در توزیع متوازن بین رشته‌ها موثر است.

امیری به فعالیت‌های پرورشی آموزش و پرورش اشاره کرد و ادامه داد: حفظ قرآن،کیفیت بخشی نماز، آشنایی به مراجع تقلید، توجه به طرح اوقات فراغت با رویکرد هر دانش‌آموز یک مهارت و نیز مزارع تابستانی من از سری فعالیت‌های دانش‌آموزان در حوزه پرورشی است.

وی آموزش تربیت بدنی را طرحی ملی دانست و گفت: آموزش ژیمناستیک، شنا، طناب‌زنی، تنیس روی میز، دومیدانی و بسکتبال از سری فعالیت‌های ورزشی است که به ترتیب از دوم ابتدایی تا هفتم دانش‌آموزان در این حوزه مهارت کسب می‌کنند.

امیری انجام طرح دادرس دانش‌آموز را آماده کردن این قشر از جامعه برای روزهای سخت عنوان کرد و ادامه داد: این طرح مختص دانش‌آموزانی است که برای پایه اول متوسطه آماده می‌شوند.

وی توانمندسازی دختران در برابر آسیب‌های اجتماعی را از دیگر طرح‌های پرورشی آموزش و پرورش عنوان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران برگزاری آموزش دوره کوتاه مدت ضمن خدمت معلمان را از برنامه‌های این حوزه اشاره کرد و افزود: برای آموزش ضمن خدمت از اساتید و معلمان ارشد مدارس استفاده می‌شود.

وی هوشمندسازی مدارس را به صورت مدرسه محور دانست و گفت: خیران در هوشمندسازی مدارس مشارکت کردند.

امیری توجه به نوسازی، پشتیبانی، تهیه امکانات و تجهیزات، رفع نیازهای به ویژه سوخت مدارس مناطق دور دست را از اولویت‌ فعالیت‌های آموزش و پرورش در سال جاری عنوان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران فعالیت‌های مهر ماه سال جاری را شامل مراسم نمادین زنگ شکوفه‌ها و راهی شدن 42 هزار دانش آموز پایه اول ابتدایی به کلاس درس دانست و گفت: روز بازگشایی مدارس مقارن با هفته دفاع مقدس بود که در این روز زنگ مقاومت و پیروزی در مدارس استان نواخته شد.

وی افزود: آموزش و پرورش به مناسبت هفته نیروی انتظامی همایش همیاران پلیس و پلیس یاران نوجوان و مروجان فرهنگ قانونمداری را برگزار کرد.

امیری اضافه کرد: 480 هزار دانش‌آموز مازندرانی همیار پلیس هستند.

وی از مشارکت 480 هزار دانش آموز مازندرانی در جشن عاطفه‌ها خبر داد و گفت: 4 هزار دانش‌آموز مازندرانی نیازمند کمک‌های مردمی هستند.

این مسئول افزود: 10 هزار دانش‌آموز مازندرانی زیر پوشش حمایتی کمیته امداد قرار دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه 10 هزار اقلام ورزشی در سطح مدارس استان توزیع شد، تصریح کرد: به منظور تامین بخشی از نیازهای ورزشی دانش‌آموزان و اجرای طرح‌های ملی ورزشی در حوزه تربیت بدنی، همانند سال گذشته اقلام ورزشی به شهرستان‌ها و مناطق ارسال شد.

وی خاطر نشان کرد: این اقلام ورزشی شامل 7 هزار و 620 توپ والیبال، 384 توپ هندبال، 598 توپ فوتبال و فوتسال، 349 توپ بسکتبال، 640 تشک و 37 میز پینگ‌پنگ بوده است.

امیری از برگزاری جشن آغاز آموزش قرآن ویژه دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی اشاره کرد و گفت: همزمان با روز جهانی کودک جشن نمادین آغاز آموزش قرآن به دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی با حضور نماینده ولی فقیه در مصلی نماز جمعه ساری برگزار شد.

وی برگزاری مراسم هفته پیوند اولیا و مربیان و نیز اعزام دانش‌آموزان پسر دوره دوم متوسطه به اردوی راهیان نور در قالب درس آمادگی دفاعی را از فعالیت‌های پرورشی آموزش و پرورش در مهر ماه سال جاری دانست و یادآور شد: بیش از 17 هزار دانش‌آموز مازندرانی دختر و پسر در قالب  380 کاروان به مناطق عملیاتی غرب و جنوب اعزام می‌شوند.

امیری اضافه کرد: در مرحله نخست اعزام از تاریخ 12  تا 19مهر امسال یک‌هزار و 800 دانش‌آموز پسر از مناطق عملیاتی غرب ایران بازدید کردند.

وی افزود: در مرحله دوم راهیان نور 2 هزار و 405 دانش‌آموز پسر به مقصد منطقه جنوب اعزام می‌شوند.

امیری برگزاری شانزدهمین دوره انتخابات شورای دانش‌آموزی را از دیگر فعالیت‌های دانش‌آموزان در مهر ماه امسال دانست و اظهار داشت: 480 هزار دانش‌آموز مازندرانی در مدارس برای انتخاب شورای دانش‌آموزی به پای صندوق‌های رای رفتند.

وی خاطر نشان کرد: در سال تحصیلی گذشته شش شورای دانش‌آموزی به عنوان شوراهای برتر استان معرفی شدند.

انتهای پیام/86006/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول