اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش:

تعطیلی‌ روز پنج‌شنبه مدارس مورد تأیید شورای عالی آموزش و پرورش نیست

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: تعطیلی‌ روز پنج‌شنبه در هیچ یک از مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش مورد تأیید قرار نگرفته است.

تعطیلی‌ روز پنج‌شنبه مدارس مورد تأیید شورای عالی آموزش و پرورش نیست

مهدی نوید ادهم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد درباره تعطیلی روزهای پنج‌شنبه مدارس اظهار کرد: یکی از مؤلفه‌های مؤثر در فرآیند تعلیم و تربیت نسل جوان زمان آموزش بوده که مورد بررسی و تأیید کارشناسان تعلیم و تربیت است.

وی افزود: زمان آموزش چه به معنای میزان ساعات حضور دانش‌آموزان در کلاس، چه به میزانی که در طول روز، هفته یا سال تحصیلی دانش‌آموزان به مدرسه آمده و در کلاس بوده و یا زمان آموزشی به مفهوم ساعاتی که بر ماده درسی در طول هفته یا سال اختصاص می‌یابد، تماماً به عنوان مؤلفه‌های جدی در فرآیند تعلیم و تربیت مورد توجه کارشناسان است.

نوید ادهم گفت: شورای عالی آموزش و پرورش به عنوان شورای مجمع سیاست‌گذاری در آموزش و پرورش و به استناد سند تحول بنیادین موضوع ساماندهی زمان آموزشی را در دستور کار خود قرار داده و برای استفاده بهینه از فرصت حضور دانش‌آموزان در مدرسه و خانواده تدابیری اتخاذ کرده است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بخشی از این تدابیر با عنوان تعطیلی مدارس در روز پنج‌شنبه در جامعه مشهور است، گفت: این در حالی است که مصوبه، از واژه تعطیلی استفاده نکرده و برای استفاده بهینه از پنج‌شنبه در مدرسه یا خانواده و اختصاص این زمان به فعالیت‌هایی نظیر بازدید علمی، کارگروهی، فعالیت‌های اجتماعی و یا حضور در خانواده و انجام صله رحم و بازخوانی نظریه‌ها نکاتی را اعلام داشته است.

انتهای پیام/2202/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول