اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان خبر داد

افتتاح فرهنگسرای شاهد و فرهنگسرای قرآنی رضوان در همدان

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان از افتتاح فرهنگسرای شاهد و فرهنگسرای قرآنی رضوان در چهاردهم آبان ماه به مناسبت روز فرهنگ عمومی در همدان خبر داد.

افتتاح فرهنگسرای شاهد و فرهنگسرای قرآنی رضوان در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، رضا غلامی خجسته پیش از ظهر امروز در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان اظهار داشت: فرهنگسرای شاهد شامل سالن‌های فرهنگی و ورزشی با 500 متر مربع سوله ورزشی با کاربری کشتی و رزمی است که مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: فرهنگسرای قرآنی رضوان نیز با 200 متر مربع در شهرک ولیعصر (ع) واقع شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان از انتخاب پیمانکار فرهنگسرای کوی محمدیه خبر داد و اظهار داشت: برآورد هزینه برای این پروژه 6 میلیارد و 300 میلیون ریال است که عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به حاشیه‌های شهر اظهار داشت: وجود فرهنگسرا و مراکز فرهنگی در راستای اعتلای فرهنگی مناطق و غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان بسیار مؤثر بوده و احداث این مراکز در نقاط مختلف شهر به ویژه حاشیه‌نشین ضروری است.

رضا میرزایی با بیان اینکه ایجاد فرهنگسراها تحولی در راستای ایجاد مراکزی فرهنگی است، افزود: شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان با هدف راه‌اندازی توسعه فضاها و مکان‌های فرهنگی و هنری مبادرت به ایجاد فرهنگسراهای فرهنگی و ورزشی در پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین کرد.

وی افزود: تعبیه امکانات کامل فرهنگی، هنری، ورزشی، مذهبی و آموزشی زمینه بهره‌مندی تمام گروه‌های سنی را از برنامه‌های متنوع در این فرهنگسرا ایجاد می‌‌کند.

رئیس کمیسیون فنی، عمرانی، امور زیربنایی و املاک شورای اسلامی شهر همدان نیز با اشاره به تشکیل کمیسیون‌های فنی عمرانی و معماری و شهرسازی در شورا، اظهار داشت: هرگونه تصمیم‌گیری در خصوص طرح‌های عمرانی باید قبل از اجرا در این کمیسیون‌ها مطرح و تائید شود.

حمیدرضا طبی‌مسرور اضافه کرد: با توجه به اینکه اتاق فکری با حضور کارشناسان عمرانی، معماری و شهرسازی در شورا تشکیل شده، بر این اساس باید تدابیری اتخاذ شود تا سرمایه‌های ملی و بومی با طرح‌ها و نقشه‌های مناسب هزینه شود.

وی با اشاره به احداث فرهنگسراها در نقاط مختلف شهر همدان، تأکید کرد: لازم است اصول و کیفیت معماری و فنی در اجرای پروژه‌های فرهنگسراها رعایت شود تا پروژه‌ها با کیفیت مناسب مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

در این جلسه وضعیت مراحل پیگیری و احداث فرهنگسراها مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/89003/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول