اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه محمودآباد:

هفته کتاب بهترین فرصت برای ترویج کتابخوانی است

امام جمعه شهر محمودآباد گفت: هفته کتاب بهترین فرصت برای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه است.

هفته کتاب بهترین فرصت برای ترویج کتابخوانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهر محمودآباد پیش از ظهر امروز با حضور مسئولان برگزار شد.

حجت‌الاسلام فرهاد سماواتی در این جلسه اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن هفته کتاب، همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در اجرای برنامه‌های کتاب و کتابخوانی از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید دستگاه‌ها به گونه‌ای عمل کنند که فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه‌ها تنها منوط به فضای کتابخانه نباشد.

این مسئول اضافه کرد: در صورتی که شهرداری‌ها‌، ائمه جماعات و مدیران فرهنگی برای فعالیت فرهنگی و اجرای مسابقات و برنامه‌های متنوع در این زمینه وارد میدان شوند‌ به طور قطع بازدهی این فعالیت‌ها افزایش چشم‌گیری خواهد یافت.

امام جمعه شهر محمودآباد یادآور شد: هفته کتاب امسال با ماه محرم و عزاداری سید‌الشهدا همزمان شده است که از این مهم می‌توان بهترین بهره‌‌‌‌‌‌برداری را کرد و از ظرفیت مجالس این ماه برای تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی و در عین حال دعوت مردم به بصیرت و اندیشه اسلامی ایرانی استفاده کرد.

سماواتی ادامه داد: روحانیون می‌توانند در عین صحبت از زندگی و سیره امام حسین(ع) به معرفی مورخان و نویسندگان بزرگی که در طول تاریخ جنبه‌های مختلف این حادثه عظیم را مورد بررسی قرار داده‌اند، بپردازند که این مهم با توجه به حضور گسترده و پرشور مردم در مراسم سوگواری سالاران شهیدان با موفقیت امکان‌پذیر خواهد بود.

امام جمعه محمودآباد ابراز داشت: اینکه دستگاه‌ها و نهادهای مختلف هر کدام جداگانه در زمینه فعالیت‌های کتابخوانی گام بردارند موجب موازی‌‌کاری شده و اثربخشی فعالیت‌ها را کاهش می‌دهد‌.

وی ادامه داد: در‌حالی که شایسته است این فعالیت‌‌‌ها به صورت متمرکز برنامه‌ریزی شود و در عین حال از نقطه نظرات و پیشنهادات سایر بخش‌ها بهره برده شود تا بهترین و مفیدترین اقدامات و فعالیت‌ها به اجرا در بیاید.

سماواتی ضمن تقدیر از برگزاری انجمن کتابخانه‌های عمومی محمودآباد گفت: امیدواریم با همکاری و پشتیبانی تمامی مسئولان و مدیران در این شهر زمینه برای ارتقای سطح فعالیت‌های فرهنگی و گسترش مطالعه فراهم شود.

* کتابخانه مجمودآباد در مکان مناسبی نیست

بخشدار محمودآباد نیز در این جلسه بیان کرد: کتابخانه این شهر در مکان مناسبی قرار نگرفته و تا حدودی دور از دسترس عموم مردم شهر است که به منظور رفع این مشکل لازم است تبلیغات و اطلاع‌رسانی‌های لازم صورت بگیرد و راهکارهایی برای افزایش شناخت مردم از این مکان انجام شود.

محرمعلی گروسی افزود: نیازسنجی مخاطب از دیگر مواردی است که باید در کتابخانه‌ها مورد تأکید قرار بگیرد زیرا بررسی خواسته‌های مخاطبان در اقشار مختلف و رده‌های سنی متفاوت موجب می‌شود مخاطبان علاقه بیشتری برای استفاده از کتابخانه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم شهرداری‌ها نیز در زمینه پرداخت سهم نیم درصد درآمد خود که طبق قانون به کتابخانه‌ها تعلق می‌گیرد کوتاهی نکرده و همکاری‌های لازم را داشته باشند.

احمد دولتی معاون اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین نیز در این جلسه ضمن تشریح اولویت‌های این اداره‌کل تا پایان سال جاری، از حمایت خوب بخشداری محمودآباد از فعالیت‌های کتابخوانی در این شهر قدردانی کرد.

همچنین فروزان باقری گرمارودی مسئول کتابخانه سالک قزوینی محمود‌آباد نیز در این جلسه اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در کتابخانه را تشریح کرد و خواستار کمک مسئولان شهر برای تبلیغ و اطلاع‌رسانی هفته کتاب شد.

گفتنی است، نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی محمودآباد با حضور بخشدار، شهردار، نماینده آموزش و پرورش، امام جمعه، معاون اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان قزوین و سایر اعضا در سالن کتابخانه سالک قزوینی شهر محمودآباد برگزار شد.

انتهای پیام/77003/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول