اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کوهبنان:

خیران کتابخانه‌ساز کوهبنان تجلیل می‌شوند

رئیس اداره امور کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ کوهبنان گفت: به مناسبت هفته کتاب خیران کتابخانه‌ساز در شهرستان کوهبنان تجلیل می‌شوند.

خیران کتابخانه‌ساز کوهبنان تجلیل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، خلیل‌الله باقی‌زاده عصر امروز در جلسه انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی و کمیته نهضت مطالعه مفید کوهبنان اظهار داشت: میزان پیشرفت فرهنگ در هر جامعه وابستگی تنگاتنگی به میزان مطالعه فردی و برخورد شایسته افراد آن جامعه با کتاب و کتابخوانی دارد.

وی افزود: بیست و یکمین دوره هفته کتاب‌ از 25 آبان ماه آغاز و تا دوم آذر ماه ادامه دارد‌، زمان مناسبی برای نشر و گسترش و ترویج فرهنگ مطالعه مفید است.

باقی‌زاده در زمینه فعالیت‌های پیش‌بینی شده برای هفته کتاب گفت: تجلیل از کتابداران، خیران کتابخانه‌ساز و دست‌اندرکاران حوزه کتاب و کتابخانه، اجرای برنامه‌های فرهنگی و عضو‌گیری رایگان در سطح کتابخانه‌های عمومی و ‌... از جمله فعالیت‌های پیش‌بینی شده این اداره در هفته کتاب است.

وی عنوان کرد: بحث کتاب و کتابخوانی امری ضروری در زمینه ارتقای دانش و فرهنگ عمومی است و شعار هفته‌ کتاب سال جاری بزرگداشت کتابداران است که تلاش داریم در این راستا برنامه‌هایی در خور توجه برگزار کنیم.

باقی‌زاده تصریح کرد‌: انجمن خیران کتابخانه‌ساز به زودی در کوهبنان تشکیل می‌شود، زیرا شناسایی خیران و استفاده از ظرفیت آنها برای ورود به حوزه کتابخانه‌سازی می‌تواند در رشد و شکوفایی کمی و کیفی کتابخانه‌ها مؤثر باشد.

رئیس اداره امور کتابخانه‌های عمومی کوهبنان گفت: باید تلاش کرد فرهنگ کتابخانه‌سازی در جامعه نهادینه شود که پیوند بین کتابخانه و مساجد و همچنین اختصاص فضایی از مساجد برای راه‌اندازی کتابخانه‌های خودگردان و استفاده از ظرفیت رسانه‌های جمعی و ملی برای تبلیغ و ترویج فرهنگ کتابخانه‌سازی‌ گامی در نهادینه کردن این امر مهم به شمار می‌آید.

وی بیان داشت: آن چه انسان را رشد می‌دهد، کتاب و کتابخوانی است و این مسئله است که رشد فکری و پیشرفت تدبر و تفکر را به دنبال دارد، همه باید دست به دست هم داده و برای توسعه امر کتاب و کتابخوانی و ترویج این نهضت فرهنگی بسیج شویم.

باقی‌زاده ابراز داشت: آنچه طی سال‌های گذشته در کتابخانه‌های عمومی شاهد بودیم، بیانگر حرکت رو به رشد این مراکز فرهنگی در استان است، اعضا و مراجعان به کتابخانه‌های عمومی بهترین مبلغ‌های حوزه کتاب و کتابخوانی هستند، لذا باید پیگیر تشکیل کمیته‌هایی برای پیشبرد اهداف انجمن شد.

انتهای پیام/80012/ک30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول