اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری فارس مطرح کرد

قصور پزشکان مهم‌ترین دغدغه دو حوزه طب و قضا است

رئیس کل دادگستری فارس گفت: در مسیر معالجه بیماران اگر آسیبی ایجاد شود و اینکه پزشکان مقصر هستند یا نه، از مهم‌ترین دغدغه‌های دو حوزه مهم طب و قضا است.

قصور پزشکان مهم‌ترین دغدغه دو حوزه طب و قضا است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، ذبیح‌الله خدائیان صبح امروز در آیین گشایش چهارمین همایش «طب و قضا» اظهار داشت: در این همایش جدیدترین دستاوردهای علمی در رشته‌های مختلف پزشکی، پیراپزشکی، حقوقی و نقش آنها در حل و فصل دعاوی و احقاق حقوق مردم مطرح و بررسی می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان فارس افزود: شهر شیراز دارای ظرفیت‌های بالایی در حوزه‌های پزشکی و حقوق است که همین امر سبب میزبانی این شهر برای این همایش شده است.

وی اضافه کرد: موضوعات طب و قضا ریشه‌ای دیرینه در تاریخ بشریت دارد و حتی بسیاری از اصطلاحات پزشکی را می‌توان در فقه ردیابی کرد.

این مسئول ادامه داد: علم پزشکی نقش مهم در اجرای عدالت دارد چراکه احکام صادره دادگاه‌ها باید متکی بر غنی‌ترین ادله‌ها باشد و پزشکی یکی از وسیله‌های تحقق عدالت است.

خدائیان گفت: از سوی دیگر پزشکان نیز به دلیل گستردگی حرفه خود و ارتباط با جسم و روح انسان، با مسائل حقوقی فراوانی مواجه می‌شوند که این‌گونه همایش‌ها می‌تواند پاسخگوی این مسائل باشد.

رئیس کل دادگستری استان فارس تصریح کرد: انسان زمانی که دارای مسئولیت می‌شود باید بنابر اصالت مسئولیت پاسخگو باشد و این پاسخگویی در علم پزشکی به شدت مورد نیاز است.

خدائیان ابراز داشت: پزشکان در مسیر تلاش خود برای معالجه در موارد مختلف ممکن است بر اساس آسیبی که به بیمار وارد می‌شود مورد سئوال قرار گیرند که قانون همواره به دنبال پاسخگویی به این موارد بوده است.

رئیس کل دادگستری استان فارس در پایان خاطرنشان کرد: اینکه پزشکان با رضایت و برائتی که از بیمار می‌گیرند در مسیر معالجه اگر آسیبی ایجاد شود و اینکه مقصر هستند یا نه، از مهمترین دغدغه‌های دو حوزه مهم طب و قضا است.

انتهای پیام/2448/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول