اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس مطرح کرد

پرونده سبلان پارچه در اداره ورشکستگی قوه قضائیه

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس گفت: پرونده سبلان پارچه به اداره ورشکستگی قوه قضاییه ارجاع شده و ما از این طریق پیگیری می‌کنیم.

پرونده سبلان پارچه در اداره ورشکستگی قوه قضائیه

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مصطفی‌ افضلی‌فرد صبح امروز در دیدار مردمی خود در اردبیل اظهار داشت: سبلان پارچه که به عنوان یکی از عظیم‌ترین پروژه‌های سرمایه‌گذاری در این استان بود به دلایل مختلف خوب مدیریت نشد و بنده در دیداری که با مدیران این مجموعه داشتم از آن‌ها خواستم که اگر قادر به اداره کردن این مجموعه نیستند کار را رها کنند تا فرد آشنا و حرفه‌ای وارد این حوزه شود.

وی تصریح کرد: کارخانه‌ای که قرار بود برای بیش از 30 هزار نفر ایجاد اشتغال کند تنها برای یک هزار و 800 نفر آن هم ابتر و ناقص ایجاد اشتغال کرده در حالی که نرخ بیکاری در استان اردبیل 14 درصد است و بسیاری از جوانان ما به دنبال کار شایسته و آبرومند هستند که برای خود زندگی تشکیل دهند.

این نماینده مجلس به برخی مجادلات خود با مسئولان سبلان پارچه و بانک تجارت اشاره کرد و افزود: بنده از وزیر اقتصاد خواسته‌ام تا با پیگیری‌ها خود از مدیرعامل بانک تجارت بخواهد این مشکل را حل کند وگرنه در صحن علنی مجلس از وزیر سئوال خواهم کرد.

افضلی‌فرد یادآور شد: چه نیازی دارد از مدیران نالایق در این مجموعه حمایت کنیم و کدام منطق و قانون ما را قانع می‌کند که این مجموعه را فدای برخی مصلحت‌ طلبی‌ها کنیم.

وی از تشکیل پرونده سبلان پارچه در اداره ورشکستگی قوه قضائیه خبر داد و خاطرنشان کرد: مدیران سبلان پارچه مدعی هستند این مجموعه ورشکسته نشده است در حالی که ورشکستگی آن محرز است و اگر آن هم به قول آن‌ها ورشکسته نشده با حداقل ظرفیت کار می‌کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به واگذاری این کارخانه به بانک تجارت و فعالیت با نام زرین تجارت اشاره کرد و ادامه داد: بانک تجارت نیز به دنبال سود‌دهی در این مجموعه است و ریالی از مطالبات گذشته این کارخانه را پرداخت نکرده است.

افضلی‌فرد یادآور شد: امیدواریم قاضی اداره ورشکستگی قوه قضائیه به این پرونده رسیدگی کند تا این پرونده به زودی تعیین تکلیف شود.

وی عنوان کرد: این کارخانه آماده مزایده به مجموعه‌های کوشا در این حوزه است و حتی رایزنی‌هایی با یک کشور ترکیه‌ای یا البسکو انجام شده تا کارخانه به آن‌ها واگذار شود.

این نماینده مجلس بیان داشت: اگر این واگذاری اتفاق بیفتد و بخش پوشاک این کارخانه راه‌اندازی شود ما بازارهای خوبی را در روسیه ،ایتالیا و ترکیه برای فروش محصول خواهیم داشت و ظرفیت اشتغال برای بیش از 2 هزار نفر نیز فراهم خواهد شد.

منصفانه نیست نماینده‌ای تمام اقدامات را به نام خود ثبت و ضبط کند

افضلی‌فرد با گلایه از برخی همکاران خود که سعی می‌کنند همه پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده را به نام خود بزنند، تاکید کرد: این که نماینده‌ای مدعی شود بنده تنها کار کردم و برخی اقدامات را به تنهایی انجام دادم درست نیست منصفانه آن است که واقعیت‌ها گفته شده و پیگیری‌های جمعی مد‌نظر باشد.

وی در خصوص آخرین وضعیت پترو‌شیمی اردبیل گفت: برای این پروژه 700 میلیون دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی تصویب شده بود که 565 میلیون دلار آن نهایی شده و اخیراً نیز ما‌بقی این رقم مصوب شده و قرار است با همکاری سه بانک عامل تحقق پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل در پایان سخنان خود اظهار داشت: اگر این کارخانه با همکاری پتروشیمی اراک به سرعت اجرایی شود ما تا سه سال آینده شاهد بهره‌برداری از کارخانه پتروشیمی اردبیل خواهیم بود.

انتهای پیام/62001/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول