اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج عشایری استان سمنان:

یادواره شهدای عشایر ایلات و طوایف استان سمنان برگزار می‌شود

رئیس سازمان بسیج عشایری استان سمنان و دبیر ستاد یادواره شهدای عشایر استان سمنان گفت: نخستین یادواره 250 شهید عشایر ایلات و طوایف استان سمنان 9 آبان ماه در مهدیشهر برگزار می‌شود.

یادواره شهدای عشایر ایلات و طوایف استان سمنان برگزار می‌شود

حسن ذوالفقاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در استان سمنان، در خصوص برگزاری این یادواره بیان کرد: تاکنون 250 شهید استان سمنان به عنوان شهدای عشایر شناسایی شده و دارای پرونده هستند.

وی افزود: تعداد شهدای عشایر استان سمنان بیش از این است که هنوز برخی از آنان به عنوان شهید عشایر شناسایی و معرفی نشده‌اند.

رئیس سازمان بسیج عشایری استان سمنان تعداد ایلات و طوایف استان سمنان که شهید داده‌اند را 11 ایل و طایفه برشمرد و گفت: ایل سنگسری، ایل اصانلو، ایل الیکایی، طایفه عرب‎سرهنگی، طایفه‌پروری، طایفه افتری، طایفه بادله و کلاته رودبار، طایفه چوداری، طایفه بوربور، طایفه پل ابریشم و طایفه عرب‎درازی از جمله ایلات و طوایف استان سمنان هستند که شهیدانی را تقدیم انقلاب کرده‌اند.

رئیس سازمان بسیج عشایری استان سمنان تصریح کرد: بیشترین شهدای عشایر استان سمنان از ایل بزرگ سنگسری با 111 شهید هستند.

دبیر ستاد یادواره شهدای عشایر استان سمنان با اشاره به معرفی شهدای عشایر شاخص ادامه داد: سازمان بسیج عشایری استان سمنان سردار شهید سیدابراهیم کسائیان از شهدای عشایر ایل سنگسری را به عنوان شهید شاخص عشایر در سال 92 معرفی کرده است.

ذوالفقاری نصب سیاه چادر و برپایی نمایشگاهی از دستاوردها و پشتیبانی عشایر شهرستان مهدیشهر در دوران دفاع مقدس را از برنامه‌های جنبی این یادواره بیان کرد.

وی شجاعت و دلیری را از جمله ویژگی‌های شهدای عشایر عنوان کرد و گفت: رزمندگان عشایر در جبهه‌ها با توجه به داشتن روحیه عشایری خود بسیار شجاع و دلیر بودند و در عملیات‌ها اکثراً به عنوان خطشکن وارد عمل می‌شدند.

دبیر ستاد یادواره شهدای عشایر استان سمنان ادامه داد: عشایر در طول دفاع مقدس علاوه بر اینکه از مرز و بوم خود دفاع می‌کردند از ایفای نقش در صحنه تولید اقتصادی کشور غافل نبودند و هرگاه فرصتی دست می‌داد به کسب و کار اقتصادی می‌پرداختند تا چرخه اقتصادی کشور را نیز به پیش ببرند.

بر اساس این گزارش، این یادواره با همکاری ستاد کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان، سازمان بسیج عشایری استان سمنان، اداره امور عشایری استان سمنان، فرمانداری مهدیشهر، ناحیه مقاومت بسیج سپاه مهدیشهر و شرکت تعاونی عشایری مهدیشهر برگزار می‌شود.

این یادواره با حضور سردار مهدی جمشیدی رئیس سازمان بسیج عشایری کشور و با سخنرانی جهانشاه صدیق رئیس سازمان امور عشایری کشور و حجت‌الاسلام جوشقانی مسئول گروه سیره شهدای قم پنج‎شنبه شب همراه با نماز جماعت مغرب و عشا در مسجد حضرت علی (ع) شهرک انقلاب مهدیشهر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2249/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول