اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کمیته جمع‌آوری آثار شهدا در مهدیشهر:

70 درصد از آثار شهدای شهرستان مهدیشهر جمع‌آوری شد

مسئول کمیته جمع‌آوری آثار شهدا در ستاد کنگره شهدای مهدیشهر گفت: بالغ بر 70 درصد از آثار و خاطرات شهدای این شهرستان جمع‌آوری شده است.

70 درصد از آثار شهدای شهرستان مهدیشهر جمع‌آوری شد

علی سعیدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در استان سمنان با اشاره به برگزاری کنگره سرداران و سه هزار شهید استان سمنان اظهار کرد: شهرستان مهدیشهر 184 شهید دارد که تاکنون آثار و خاطرات 128 شهید جمع‌آوری و پرونده آنان تکمیل شده است.

وی افزود: هر پرونده‌ای که برای شهید تشکیل می‌شود دارای چهار بخش است که بیوگرافی و اطلاعات فردی شهید در یک بخش و دست‎نوشته، وصیت‎نامه، نامه‌ها و متن سخن‎رانی‌های شهید هم در بخش دیگری قرار می‌گیرد.

سعیدی ادامه داد: خاطرات خانواده و هم‎رزمان شهید از وی و همچنین سایر دست‎نوشته‌ها و مکتوباتی که از دیگر افراد در خصوص آن شهید به ستاد ارائه می‌شود، نیز از جمله اطلاعاتی است که دو بخش دیگر را شامل می‌شود.

مسئول کمیته جمع‎آوری آثار شهدا در ستاد کنگره شهدای شهرستان مهدیشهر تصریح کرد: پرونده‌های شهدا بعد از تکمیل در اختیار نویسندگانی در استان سمنان قرار می‌گیرد تا برای هر شهید کتابی که به پرونده چهار کتابی معروف است، را تدوین کنند.

وی اضافه کرد: کتاب فرهنگ‎نامه شهدا نیز برای شهدای شهرستان تدوین می‌شود که در آن مختصری از زندگی‎نامه و وصیت‌نامه شهید گنجانده می‌شود و بستگی به حجم اطلاعات گردآوری شده در آن در چندین جلد منتشر می‌شود.

سعیدی با بیان اینکه برای سرداران شهید استان سمنان نیز به صورت مجزا کتاب خاطرات تدوین می‌شود، گفت: شهید حسن شوکت‌پور، شهید سیداحمد نبوی‌چاشمی و شهید احمد صادقی از جمله سرداران شهید شهرستان هستند که برای هر کدام کتاب خاطراتی نوشته می‌شود.

مسئول کمیته جمع‎آوری ستاد کنگره شهدای شهرستان مهدیشهر افزود: گروه‌های جمع‌آوری با تلاش فراوان کار را ادامه می‌دهند تا هر چه سریع‎تر گردآوری آثار باقی‎مانده شهدای شهرستان تکمیل شود.

وی خواستار همکاری بیشتر هم‎رزمان و خانواده‌های محترم شهدا برای جمع‌آوری آثار شهدا شد و گفت: باید تا قبل از زمان برگزاری کنگره سرداران و سه هزار شهید استان سمنان که احتمالاً در سه ماهه اول سال 93 برگزار می‌شود کار خود را به سرانجام برسانیم.

سعیدی با ابراز خوشنودی از فعالیت در این ستاد و کار کردن برای شهدا افزود: شهید آوینی جمله زیبایی دارد که می‌گوید «به یاد داشته باشیم به اندازه‌ای که شهدا را فراموش کرده‌ایم به همین اندازه از چشم شهدا افتاده‌ایم و به اندازه‌ای که شهدا را یاد می‌کنیم به همین اندازه در چشم شهدا هستیم».

مسئول کمیته جمع‎آوری آثار شهدا در ستاد کنگره شهدای شهرستان مهدیشهر اظهار کرد: بر این اساس کار کردن در خصوص شهدا و خدمت به شهدا در حقیقت خدمت و کمک به خودمان است تا بتوانیم در این جامعه با هزاران مشکل زندگی کنیم و به نوعی خودمان را با شهدا بیمه کنیم.

انتهای پیام/2249/ت40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول