اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل بنیاد حفظ آثار گیلان خبر داد

برگزاری یادواره شهدای حماسه شکست حصر سوسنگرد در گیلان

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه حماسه شکست حصر سوسنگرد نباید فراموش شود، از برگزاری یادواره شهدای این حماسه در استان خبر داد.

برگزاری یادواره شهدای حماسه شکست حصر سوسنگرد در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رسول جلایی بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد هماهنگی بزرگداشت حماسه آزادسازی سوسنگرد، اظهار کرد: سوسنگرد نام آشنایی در دوران هشت سال دفاع مقدس بوده و سخن گفتن پیرامون آن بسیار مشکل است.

*نقش رهبری در حماسه شکست حصر سوسنگرد

وی با تشریح حماسه سوسنگرد و وجه اشتراک آن با شرایط امروز ایران اسلامی، افزود: در آزادسازی سوسنگرد رزمندگان که متشکل از نیروهای داوطلب، بسیج و... بودند بدون کمترین امکانات جنگی و با بهره‌گیری از رهبری‌های امام راحل و مدیریت مقام معظم رهبری توانستند چنین حماسه بزرگی را به وجود آورند.

این مسئول ادامه داد: در شرایط امروزی نیز که تمام دولت‌های استکباری با به‌کارگیری تحریم‌های سخت قصد به زانو درآوردن ملت ایران را دارند بار دیگر با رهبری‌های داهیانه مقام معظم رهبری توانسته‌ایم با اتکا به خداوند متعال و با غیرت و پشتکار به بسیاری از علوم و فنون پیشرفته دنیا دست یابیم.

*ضرورت حفظ ارزش‌های دفاع مقدس

وی با بیان اینکه در حماسه سوسنگرد رزمندگان جان برکف آن شهر مظلوم به دژ رهبری پناه گرفتند، خاطرنشان کرد: رزمندگان با بهره‌گیری از کلام نافذ امام راحل که فرمودند باید تا فردا حصر سوسنگرد شکسته شود وارد عمل شدند و به موفقیت دست یافتند.

جلایی، با تأکید بر اینکه حفظ ارزش‌های دفاع مقدس در دوران فعلی بسیار مهم است، متذکر شد: موضوع دفاع مقدس اگر چه از نظر اتفاق مربوط به دیروز و گذشته است اما نباید فراموش شود.

وی، درباره برنامه‌های سالروز شکست حصر سوسنگرد، تصریح کرد: پخش فیلم مستند پیرامون سوسنگرد در دوران دفاع مقدس در مدارس و دانشگاه‌ها، تشریح حماسه سوسنگرد در قالب بروشور، تهیه و نصب پوستر با موضوع حماسه  سوسنگرد از جمله برنامه‌ها است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان، دیدار با خانواده‌های شاهد گیلانی در حماسه سوسنگرد، برجسته کردن یک شهید بزرگوار این استان که در حماسه سوسنگرد نقش مهمی ایفا کردند را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد.

*وجود 60 شهید گیلانی از حماسه شکست حصر سوسنگرد/برگزاری یادواره شهدای سوسنگرد

وی، افزود: دعوت از خانواده‌های شهدای حماسه سوسنگرد در صدا و سیما می‌تواند در زنده نگاه داشتن این حماسه بزرگ بسیار موثر باشد.

به گفته جلایی، طبق بررسی‌های به عمل آمده 60 نفر از شهدای حماسه شکست حصر سوسنگرد گیلانی هستند که شاخص‌ترین آنها شهید عبدالله عیسی‌پور افسر جوان نیروی هوایی است که با وجود وضعیت وخیم در سوسنگرد به طور داوطلبانه به آن شهر اعزام شد و به شهادت رسید.

وی، یکی از برنامه‌های سالروز حماسه سوسنگرد را برگزاری یادواره شهدای گیلانی در حماسه شکست حصر سوسنگرد به ویژه افسر جوان نیروی هوایی شهید «عبدالله عیسی‌پور» در شهرستان رودسر محل زادگاهش عنوان کرد.

این مسئول متذکر شد: در یادواره مذکور باید بیشتر به ابعاد شخصیتی این شهید بزرگوار و همرزمانش پرداخته شود.

ا‌نتهای پیام/2300/ق30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول