اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه کشاورز شهرستان دشتستان:

افزایش 68 درصدی آب‌بها موجب نارضایتی کشاورزان آبپخش شده است

رئیس خانه کشاورز شهرستان دشتستان گفت: افزایش 68 درصدی آب‌بها موجب نارضایتی کشاورزان آبپخش شده است.

افزایش 68 درصدی آب‌بها موجب نارضایتی کشاورزان آبپخش شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حسن فریبرزی شامگاه جمعه در نشست هم‌‍اندیشی کشاورزان منطقه آبپخش اظهار داشت: مسئولان آبپخش توجه ویژه‌ای به مقوله کشاورزی دارند و همواره پیگیری‌های زیادی در این زمینه انجام می‌دهند.

وی افزود: کشاورزان و نخلداران قشری تنها هستند و کسی به فکر آنها نیست و ضروری است که این گروه به‌صورت خودجوش و فعال برای رفع مشکلات و چالش‌هایی که با آن مواجه هستند تلاش کنند.

رئیس خانه کشاورز شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: به‌منظور آگاهی از نظرات و مشکلات کشاورزان از مسئولان محلی و استانی برای شرکت در این نشست به صورت کتبی و شفاهی دعوت کردیم، ولی ایشان استقبالی به این موضوع نشان ندادند.

وی یادآور شد: برگزاری نشست‌های مشورتی کشاورزان راهکاری برای برون‌رفت از مشکلات عدیده‌ای است که کشاورزان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

فریبرزی بیان داشت: بالا رفتن هزینه‌های تولید محصولات کشاورزی بدون توجه به درآمد کشاورزان از سیاست‌های غلطی است که در سال‌های اخیر بر صنعت کشاورزی سایه افکنده است.

وی اضافه کرد: در سال‌های اخیر مقوله آبیاری نخیلات یکی از مشکلات اساسی کشاورزان بوده و همواره نارضایتی کشاورزان از این موضوع را شاهد بوده‌ایم.

این مسئول اذعان داشت: نرخ آب بها و سهمیه آب کشاورزان منطقه آبپخش، مهم‌ترین مشکلاتی است که کشاورزان با آن مواجه هستند.

رئیس خانه کشاورز شهرستان دشتستان عنوان کرد: واگذاری شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر به بخش خصوصی در سال‌های اخیر مشکلات کشاورزان را دوچندان کرده و خدمات این شرکت نسبت به سال‌های قبل کاهش یافته است.

فریبرزی بیان داشت: پس از واگذاری به بخش خصوصی تمامی هزینه‌های جاری شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر، هزینه‌های تعمیر و نگهداری شبکه‌ها و ... از محل آب‌بهای کشاورزان تامین می‌شود، ولی این شرکت توجهی به رضایت کشاورزان ندارد.

وی افزود: تناسب میان آب‌بهای پرداختی کشاورزان و خدماتی که به ایشان ارائه می‌شود، از خواسته‌های منطقی کشاورزان است، ولی عملکرد شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر در سال‌های اخیر کشاورزان منطقه آبپخش را راضی نکرده است.

رئیس خانه کشاورز شهرستان دشتستان گفت: بی‌توجهی به نظر کشاورزان در تعیین نرخ آب‌بها و عدم شفافیت حق‌آبه کشاورزان از مسائلی است که کشاورزان به آن اعتراض دارند.

فریبرزی اظهار داشت: افزایش 68 درصدی آب‌بها از عمده شکایات کشاورزان است و خواسته کشاورزان افزایش حداکثر 20 درصدی نرخ آب‌بهای نخیلات مطابق با رویه افزایشی ادوار گذشته است.

وی افزود: در جلسه‌‎ای که روزهای قبل در فرمانداری دشتستان برگزار شد، مبلغ 400 تومان به‌‍ عنوان آب‌بهای هر اصله نخل پیشنهاد شد و از کشاورزان انتظار داریم تا تثبیت آب‌بها با ما همکاری کنند.

فریبرزی در پایان تأکید کرد: همه مسئولان باید برای رضایت مردم از خدمات دولت تلاش کنند و قابل قبول نیست که با عملکرد ضعیف خود سبب نارضایتی مردم شویم.

انتهای پیام/2452/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول