اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده قم در مجلس:

قم در اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان مشارکت فعال داشته باشد

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با اعلام آمادگی برای حضور در کارگروه بررسی و اصلاح قانون نظام مهندسی از این سازمان خواست تا در اصلاح قانون مذکور مشارکت فعال داشته باشد.

قم در اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان مشارکت فعال داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم، احمد امیرآبادی فراهانی در دیدار با اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم اظهار داشت: اهتمام مهندسان بر رعایت مقررات ملی ساختمان شاید یکی از دلایلی باشد که موجب شده نگاه جامعه نسبت به نظام مهندسی نگاه منتقدانه‌ای باشد در صورتی که رعایت قوانین در ساخت و سازها موجب عدم تلف شدن سرمایه‌های کشور خواهد شد و در مجموع به نفع مردم است.

امیرآبادی بیان داشت: باید تلاش کرد مردم را با نظام مهندسی آشتی داد که این امر با فرهنگ‌سازی در خصوص ضرورت رعایت مقررات ملی ساختمان و همچنین اهمیت کار نظام مهندسی در عرصه‌های مختلف، از طریق رسانه‌های گروهی و مطبوعات محلی میسر می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در فرهنگ ما رشته‌های مهندسی و پزشکی جزء رشته‌های پردرآمد جامعه به شمار می‌روند اما آمارها در شرایط فعلی نشان می‌دهند که مهندسان از درآمد پایینی برخوردارند و زندگی سختی دارند.

وی با تاکید بر اینکه باید برای اشتغال مهندسان جوان فکری اساسی کرد، ابراز داشت: نظام مهندسی نباید تنها به پروانه اشتغال و ارجاع کارهای نظارتی مهندسان اکتفا کند بلکه در کنار آن باید با تشکیل مجموعه‌هایی زمینه اشتغال بیشتر مهندسان را فراهم کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مهندسان پیشکسوت نیز در این زمینه باید توانمندی و تجربیات خود را در اختیار مهندسان جوان قرار دهند تا کیفیت ساخت و سازها افزایش یابد.

امیرآبادی با تاکید بر اینکه بر اساس قانون تمام ساخت و سازها باید فرآیند نظام مهندسی را طی کنند، افزود: ساخت و سازهای دولتی و پروژه‌های شهرداری که به صورت مشارکتی احداث می‌شوند نیز باید کارشان به نظام مهندسی ارجاع داده شود، چرا که این امر زمینه اشتغال در استان را تقویت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه قم در زمینه معماری اسلامی می‌تواند کارگشا و الگو باشد، افزود: موضوع معماری ایرانی اسلامی جزء تاکیدات رهبر معظم انقلاب در سیاست‌های کلی نظام است که در بیانات ایشان در سفر به قم نیز به چشم می‌خورد که باید به آن نگاه ویژه‌ای داشت و در اسناد بالادستی همانند طرح تفصیلی جدید شهر قم گنجانده شود.

نماینده مردم قم در مجلس بیان داشت: مجموعه مهندسان سازمان نظام مهندسی در تصمیم‌گیری‌های کلان و موضوعات مهم، باید نگاه‌های خود را به هم نزدیک‌تر کنند تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در برخی از مسائل همانند اجرای سازه‌های سبک که مورد استقبال مردم قرار گرفته، باید قانون و مقرراتی برای آن تعریف گردد تا خلأ قانونی برطرف شود.

امیرآبادی با بیان اینکه باید بروکراسی‌های اداری در امر ساخت و ساز در شهرداری و نظام مهندسی به حداقل ممکن برسد، افزود: در این زمینه باید سیستم یکپارچه‌ای بین دستگاه‌های مرتبط با هم وجود داشته باشد تا مردم بتوانند در مدت زمان کوتاهی خدمات تعریف‌شده را دریافت کنند.

وی در ادامه در خصوص تصویب فوریت اصلاح مفادی از قانون نظام مهندسی ساختمان در مجلس شورای اسلامی، با استقبال از تشکیل کارگروه ویژه توسط هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی قم، برای بررسی مواردی که در این قانون نیازمند اصلاح است، بیان داشت: پیشنهادات، موارد اصلاحی و یا حذفی در خصوص این قانون باید در جلساتی کارشناسی مورد بحث و بررسی قرار گیرند تا بعد از آن موارد جمع‌بندی شده در کمیسیون عمران مجلس مطرح شوند که بعد از موافقت در کمیسیون به صحن علنی برای تصویب نهایی خواهند رفت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در موارد اصلاحی قانون نظام مهندسی ساختمان باید علاوه بر حل مشکلات جامعه مهندسی به حل مشکلات مردم نیز توجه داشت.

انتهای پیام/2258/ط/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول