اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ارائه مقالات برتر در اردبیل

کنفرانس ملی مهندسی ژئوتکنیک ایران آغاز به کار کرد

اولین کنفرانس ملی مهندسی ژئوتکنیک ایران با حضور مهندسان و متخصصان حوزه مهندسی ژئوتکنیک و 800 مقاله ارائه شده در سالن شهید خودسیانی دانشگاه محقق اردبیلی افتتاح شد.

کنفرانس ملی مهندسی ژئوتکنیک ایران آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در آیین اختتامیه این کنفرانس که عصر امروز برگزار شد، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از وجود 44 مرکز آموزشی، 850 عضو هیئت علمی تمام وقت و 70 هزار دانشجو در استان اردبیل خبر داد.

مسعود گنجی تصریح کرد: دانشگاه محقق اردبیلی کار خود را با پذیرش 30 دانشجو پس از انقلاب اسلامی در سال 57 آغاز کرده و امروز با وجود بیش از 130 رشته تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه که 40 رشته مربوط به مقطع دکتری است، مسیر پیشرفت و تعالی را طی می‌کند.

وی رتبه دانشگاه محقق اردبیلی را براساس رتبه‌بندی اخیر جهانی سایماگو دو هزار و 277 و با 178 پله صعود در سال 2013 نسبت به 2010 عنوان کرد و افزود: این دانشگاه در میان مراکز آموزشی کشور رتبه 39 را طبق این گزارش به خود اختصاص داده که امیدواریم در توسعه روزافزون کشور نقش خود را به خوبی ایفا کرده باشیم.

پیشرفت‌های علمی کشور جهانیان را متحیر کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این همایش استاندار اردبیل نیز در سخنانی با اشاره به شتاب قابل توجه در تمام شاخه‌های علمی خاطر نشان کرد: اوایل انقلاب اسلامی شاهد حضور دانشجویان پزشکی از کشورهای پاکستان و هندوستان برای معالجه مردم ایران بودیم که اردبیل نیز از این قاعده مستثنی نبوده و این در حالی است که علاوه بر فارغ‌التحصیلان فرزندان این مرز و بوم، موفقیت‌های چشمگیری نیز همه ساله نصیب ایران اسلامی می‌شود.

اکبر نیکزاد در ادامه به ظرفیت‌های استان اردبیل و اهمیت مراکز تولیدی اشاره و اظهار امیدواری کرد که در سایه نتایج به دست آمده از همایش‌ها و کنفرانس‌های گوناگون، مدیران استانی و کشوری بهره‌های لازم را ببرند.

کنفرانس در 17 محور تا فردا ادامه دارد

دبیر علمی این کنفرانس دو روزه از اختصاص هشت سالن موازی برای سخنرانی‌های شفاهی و از 800 مقاله پالایش شده از میان یک‌هزار و 300 مقاله سخن گفت.

رحمت‌الله نگهدار بیان کرد: در این کنفرانس در 17 محور مقالات ارائه شده و از یک‌هزار و 300 مقاله ارائه شده 800 مورد، مورد پذیرش واقع شده که اغلب در حوزه خاک، پی و مخاطرات سیل و زلزله است.

عباس سروش رئیس انجمن ژئوتکنیک ایران به سابقه 43 سال فعالیت این انجمن اشاره و بر انتقال بی‌دریغ اطلاعات به دانشگاه‌ها تأکید کرد.

یادآور می‌شود که در این کنفرانس ملی، جمعی از مسئولان استانی و کشوری از جمله شهردار اردبیل نیز حضور داشتند و کلیپ‌هایی با موضوعات اهمیت ژئوتکنیک در جامعه و معرفی استان اردبیل نیز پخش شد.

برگزاری اولین جلسه هیئت امنای همایش‌ها و رویدادهای علمی در محقق اردبیلی

اولین جلسه هیئت امنای همایش‌ها و رویدادهای علمی مهندسی ژئوتکنیک، در اتاق شورای دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

در این جلسه که متخصصان رشته مهندسی عمران، گرایش مهندسی ژئوتکنیک از دانشگاه‌های سراسر کشور حضور داشتند، الگوبرداری صحیح و شروع کنفرانس‌های ملی از استان‌ها مورد تأکید قرار گرفت.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی در حاشیه اولین جلسه هیئت امنا گفت: در این جلسه نمایندگان دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی که در زمینه ژئوتکنیک فعالیت ویژه‌ای دارند و همچنین اساتید و متخصصان ژئوتکنیک از دانشگاه‌های مختلف کشور و رئیس و نایب رئیس انجمن ژئوتکنیک حضور داشتند، در مورد اساسنامه هیئت امنا، همایش‌ها، کنفرانس‌ها و رویدادهای علمی و صنفی ژئوتکنیک بحث و تبادل نظر شد و کمیته‌ای به منظور نهایی شدن اساسنامه مزبور تشکیل شد.

جبرائیل رزمجو افزود: در این جلسه اساتید ژئوتکنیک و نمایندگان دانشگاه‌ها پیرامون مسائل ژئوتکنیک به تبادل نظر پرداختند و راهکارهای مختلفی پیرامون رشته مهندسی ژئوتکنیک در کشور پیشنهاد دادند.

در این جلسه که علاوه بر اساتید و متخصصان، دکتر عباس سروش، دکتر بهروز میرزایی و دکتر فردین جعفرزاده به عنوان رئیس انجمن ژئوتکنیک ایران، رئیس کنفرانس و دبیر علمی حضور داشتند، دکتر رحمت‌الله نگهدار دبیر علمی این کنفرانس اهداف و محورهای برنامه را تشریح کرد. 

انتهای پیام/62001/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول