اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد قوچان:

دانشگاه آزاد قوچان قطب مهندسی شیمی در منطقه 9 و نیمه شرقی کشور است

رئیس دانشگاه آزاد قوچان گفت: این دانشگاه قطب مهندسی شیمی در منطقه 9 و نیمه شرقی کشور محسوب می‌شود.

دانشگاه آزاد قوچان قطب مهندسی شیمی در منطقه 9 و نیمه شرقی کشور است

به گزارش خبرگزاری از فارس از قوچان، مهدی وطن‌پرست ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت بیست و پنجمین سال فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان در سالن اجتماعات ساختمان اداری این واحد اظهار داشت: دانشگاه آزاد قوچان در دوم آبان 1368 در ساختمانی استیجاری با دو رشته تحصیلی کارشناسی و 130 دانشجو شروع به فعالیت کرد.

وی ادامه داد: سایت جدید دانشگاه آزاد قوچان به مساحت 15 هکتار از 88 هزار متر مربع فضاهای اقامتی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و ورزشی برخوردار بوده و یکی از زیباترین مساجد و بزرگترین مجموعه ورزشی را در سطح دانشگاه‌های آزاد داراست.

رئیس دانشگاه آزاد قوچان با بیان اینکه بالابردن امتیاز و رتبه دانشگاه گاهی با انجام فعالیت‌های ویژه‌ای صورت می‌گیرد، یادآور شد: در حال حاضر امتیاز دانشگاه 1124 و رتبه بسیار بزرگ را دارا بوده که امیدواریم تا پایان سال جاری با افزایش امتیاز به مرز 2000 و استقلال دانشکده‌ها امکان تغییر رتبه از بسیار بزرگ به واحد جامع دانشگاهی فراهم شود.

وی اضافه کرد: اعضای هیئت علمی عمود خیمه یک مجموعه دانشگاهی محسوب شده که در حال حاضر از 240 عضو هیئت علمی و استاد مدعو در این واحد 142 نفر آنان دارای مدرک دکترای تخصصی و 98 نفر آنها دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند.

وطن‌پرست با اشاره به این موضوع که دانشگاه آزاد قوچان قطب مهندسی شیمی در منطقه 9 و نیمه شرقی کشور محسوب می‌شود، بیان کرد: دانشگاه آزاد قوچان از 63 رشته مقطع موجود دارای 43 رشته‌ مقطع فعال است که با تربیت گروه‌ها و نیروهای متخصص و پایه‌ریزی و برنامه‌ریزی براساس توانمندی‌های موجود جزء کارآمدترین دانشگاه‌های کشور محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد قوچان به دنبال گسترش رشته‌های تحصیلات تکمیلی بوده که از 163 رشته مورد تصویب شورای گسترش استانی، 40 رشته گرایش در مقطع دکتری، 82 رشته گرایش در مقطع کارشناسی ارشد و 41 رشته گرایش در مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته در نظر گرفته شده است.

این استاد رشته برنامه‌ریزی شهری با تاکید بر اینکه نبود صنایع تبدیلی در شهرستان قوچان باعث ایجاد ضرر و زیان به محصولات کشاورزی شده، اذعان داشت: دانشگاه آزاد این اختیار را داشته تا با ایجاد صنایع تبدیلی و ورود به این عرصه در آزمایشگاه‌ها سهم بسزایی را در شهرستان و تامین درآمدهای مالی خود ایفا کند.

وی اضافه کرد: امروز کیفیت شرط اول جذب دانشجو در مراکز آموزش عالی و دانشگاه بوده به طوری که در آینده دانشجویان با انتخاب دانشگاه‌های با کیفیت، دانشگاه‌های بی‌کیفیت را از گردونه موسسات آموزش عالی خارج خواهند کرد.

رئیس دانشگاه آزاد قوچان عنوان کرد: امروز تمام فارغ‌التحصیلان رشته پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد قوچان جذب بازار کار شده‌اند و بخش درمان و بهداشت کشور نیز هنوز نیازمند جذب 120 هزار نیرو است و این یعنی دانشگاه آزاد به دنبال رشته‌هایی بوده که بازار کار دارند.

وی با اشاره به اینکه نسبت به سال گذشته از افت شدیدی در جذب دانشجو برخوردار نبوده‌ایم، گفت: دانشگاه آزاد در طول دولت نهم و دهم هیچ‌گونه افزایش شهریه‌ای نداشته و این موضوع باعث شده تا خیلی از فرصت‌ها از مجموعه دانشگاه گرفته شود به گونه‌ای که امروز اکثر دانشگاه‌ها اگر حقوق و هزینه‌های جاری خود را تامین کنند کار بزرگی انجام داده‌اند.

وطن‌پرست تاکید کرد: 90 درصد هزینه‌‌ها صرف امور جاری دانشگاه و 6 درصد نیز صرف امور پژوهشی می‌شود و به همین دلیل نمی‌توان هیچگونه ساخت و ساز و افزایش ساختمان‌ها را انجام داد بلکه در حال حاضر فقط باید به فکر حفظ بناهای موجود باشیم.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد قوچان در طول دو سال گذشته توانسته 100 درصد بودجه پژوهشی خود را دریافت کند و درخواست داده تا اگر واحد دانشگاهی توانایی جذب بودجه پژوهشی خود را ندارد به این واحد دانشگاهی انتقال دهد.

رئیس دانشگاه آزاد قوچان طرح‌های پژوهشی و پایان‌نامه‌های این واحد دانشگاهی را گره‌گشای مشکلات اقتصادی و اجتماعی شهرستان دانسته و یادآور شد: متاسفانه احساس بی‌نیازی و عدم درخواست شورای شهر و شهرداری در استفاده از این فعالیت‌ها تاثیر بسزایی روی محیط گذاشته است.

انتهای پیام/2202/ش40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول