اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نظام مهندسی معدن کشور:

رعایت اصول فنی و مهندسی در بخش معدن کشور ضروری است

رئیس نظام مهندسی معدن کشور گفت: رعایت اصول فنی، مهندسی و ایمنی در عرصه معادن کشور واجب و ضروری است.

رعایت اصول فنی و مهندسی در بخش معدن کشور ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، هرمز ناصرنیا عصر امروز در آیین کلنگ‎زنی ساختمان نظام مهندسی معدن استان گلستان، اظهار داشت: بی‎توجهی به این اصول علمی، علاوه بر ایجاد شرایط خطرناک حرفه‎ای، موجب هدررفت منابع ارزشمند معدنی می‎شود.

اتلاف منابع معدنی باید به حداقل برسد

وی با اشاره به معادن به عنوان ذخایر و سرمایه تجدیدناپذیر، اضافه کرد: ارزش این ذخایر ایجاب می‎کند تا در بهره‎وری از آن به گونه‎ای عمل کنیم تا اتلاف این ظرفیت مهم اقتصادی در این بخش به حداقل ممکن برسد.

ناصرنیا خاطرنشان کرد: اهمیت تشکیلات نظام مهندسی معدن در حفظ و افزایش بهره‌وری منابع معدنی است و باید این موضوع دغدغه تک تک اعضای نظام مهندسی معدن کشور شود.

عضویت 3 هزار نفر در نظام مهندسی معدن کشور

وی با اشاره به عضویت بیش از 3 هزار نفر در نظام مهندسی کشور، اذعان داشت: باید از توانمندی این جمعیت علاقه‎مند و متخصص در جهت پیشبرد برنامه‎های نظام مهندسی و اجرای وظایف قانونی آن بهره برد.

رئیس نظام مهندسی معدن کشور یادآور شد: یکی از محورهای اساسی توسعه اقتصادی کشور، توسعه معدن و صنایع معدنی است که با وجود تلاش‌های بسیاری که در بخش‎های دولتی و خصوصی انجام گرفته، این اقدامات، متناسب با قابلیت‎های معدنی کشور نیست.

ناصرنیا تصریح کرد: وجود بیش از 64 نوع ماده معدنی و وضعیت ژئوپلتیک ایران و دستیابی به آب‎های آزاد که در حمل و نقل ارزان مواد معدنی و حضور در بازارهای جهانی مهم است، نشان می‌دهد که باید به معدن و صنایع معدنی کشور توجه ویژ‎ه‎ای داشت.

وعده کمک مالی برای بنای ساختمان نظام مهندسی معدن گلستان

به گفته وی؛ با توجه به ظرفیت‎های موجود کشور، بخش معدن، تمامی فاکتورهای لازم برای یک توسعه جهشی را در کشور دارا است.

ناصرنیا با اشاره به احداث ساختمان نظام مهندسی معدن گلستان اذعان داشت: باید از هیئت‌مدیره و رئیس نظام مهندسی استان که برای خرید زمین، اخذ مجوز و شروع احداث این بنا تلاش کرده‎اند، تشکر و قدردانی کنم.

رئیس نظام مهندسی معدن کشور ضمن وعده کمک مالی برای تأمین کاستی‎های مالی این پروژه، ابراز امیدواری کرد تا بنای این ساختمان در زمان مقرر به پایان برسد و نظام مهندسی معدن گلستان صاحب یک جایگاه ثابت شود.

عصر امروز چهارشنبه نخستین روز آبان‌ماه 1392، مقارن با عید مبارک غدیر، ساختمان نظام مهندسی استان گلستان با حضور رئیس نظام مهندسی معدن کشور و دیگر مسئولان استانی در زمینی واقع در شهرک فرهنگیان گرگان کلنگ‎زنی شد.

انتهای پیام/83002/ذ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول