اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم خبر داد

50 پایگاه ثابت در قم میزبان خیران در روز جشن عاطفه‌ها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی قم تعداد پایگاه‌های ثابت برای جمع‌آوری هدایای جشن عاطفه‌ها را 50 پایگاه ذکر کرد و گفت: این پایگاه‌ها در سطح استان فعال هستند و برای مراکز و بخش‌های استان قم نیز پنج پایگاه سیار در نظر گرفته شده است.

50 پایگاه ثابت در قم میزبان خیران در روز جشن عاطفه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، عبدالله جلالی امروز ظهر در جمع خبرنگاران ضمن تبریک آغاز فصل شکوفایی علم و دانش اظهار داشت: جشن عاطفه‌ها در نوزدهمین سال متوالی با شعار «مهر در انتظار مهر حماسی» با همکاری بسیج، صدا و سیمای استان قم و به همت اداره کل کمیته امداد امام خمینی از سه‌شنبه 9 مهر ماه به مدت سه روز همزمان با سراسر کشور در استان قم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هر روز از این جشن به موضوعی اختصاص دارد، تصریح کرد: روز دوم این جشن به مشارکت دانش‌آموزان اختصاص داشته و در همین راستا این جشن در سطح مدارس استان قم برگزار خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم با تاکید بر اینکه هر سال یک مدرسه برای نواختن زنگ عاطفه‌ها انتخاب می‌شود، بیان داشت: امسال هم زنگ عاطفه‌ها با حضور جمعی از مسئولان استانی به صورت نمادین در یکی از آموزشگاه‌های استان قم به صدا در خواهد آمد.

این مقام مسئول به تبیین دلایل نواخته شدن زنگ عاطفه‌ها در روز دوم برگزاری این جشن اشاره و  تصریح کرد: با توجه به اینکه مدارس روز پنج شنبه به صورت رسمی تعطیل هستند، مقرر شد که زنگ عاطفه‌ها روز چهارشنبه در مدارس نواخته شود که دانش آموزان به صورت جدی در این طرح مشارکت داشته باشند.

وی ادامه داد: همزمان با سراسر کشور و همزمان با روز پنج شنبه جشن عاطفه‌ها در استان قم با مشارکت حماسی مردم برگزار خواهد شد.

جلالی در بخش دیگری از سخنان خود به اهداف برگزاری این جشن اشاره کرد و ابراز داشت: ترویج فرهنگ نوع‌دوستی، انفاق و افزایش سطح خدماتی به دانش آموزان نیازمند از جمله اهداف برگزاری این جشن است.

800 مدرسه در قم میزبان زنگ عاطفه‌ها

وی تعداد پایگاه‌های ثابت برای جمع‌آوری هدایا را 50 پایگاه ذکر کرد و گفت: این پایگاه‌ها در سطح استان فعال هستند و برای مراکز و بخش‌های استان قم نیز پنج پایگاه سیار در نظر گرفته شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی در بخش دیگری از سخنان خود به تعداد مدارسی که امسال در استان قم میزبان زنگ عاطفه‌ها هستند، اشاره و بیان کرد: 800 مدرسه در سطح استان با شعار «هر مدرسه یک پایگاه» میزبان زنگ عاطفه‌ها در استان قم هستند.

وی به نوع مشارکت دانش آموزان اشاره و تصریح کرد: برای این اقدام پاکت‌های مخصوصی در نظر گرفته شده و دانش آموزان مبلغی که برای کمک به همسالان نیازمند در نظر گرفته‌اند را داخل آنها قرار داده و به آموزشگاه تحویل می‌دهند.

جلالی با تبیین چگونگی جمع‌آوری و تقسیم هدایای دانش‌آموزان در مدارس بیان داشت: هدایایی که در مدارس جمع آوری شده‌اند، برای دانش‌آموزان همان مدرسه مصرف می‌شوند.

وی اضافه کرد: برای سهولت کار به میزانی که وجه نقد در مدارس جمع‌آوری شده است، بن خرید کالا از فروشگاه‌های جانبازان، کوثر و فرهنگیان به آنان اعطا خواهد شد.

وجود 20 هزار دانش‌آموز نیازمند در قم

جلالی در بخش پایانی سخنان خویش به تعداد دانش‌آموزان نیازمند که توسط آموزشگاه‌ها شناسایی شده‌اند، اشاره و ابراز داشت: در حال حاضر 20 هزار دانش‌آموز نیازمند در استان قم وجود دارد که از این تعداد 4 هزار و 700 دانش‌آموز زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی هستند.

انتهای پیام/78005/ط40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول