اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار آبنوش تأکید کرد

ضرورت استفاده از همه ظرفیت‌ها برای تحقق کامل امر به معروف و نهی از منکر در قزوین

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین بر استفاده از همه ظرفیت‌ها برای تحقق کامل امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تأکید کرد.

ضرورت استفاده از همه ظرفیت‌ها برای تحقق کامل امر به معروف و نهی از منکر در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سردار سالار آبنوش امشب در همایش امر به معروف و نهی از منکر که به همت ناحیه مقاومت بسیج سپاه قزوین برگزار شد، بسیجیان را طلایه‌داران ولایت دانست و بر تلاش در راستای تحکیم ریشه‌های ولایتمداری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.

وی افزود: تبیین جایگاه امر به معروف و نهی از منکر آنچنان روشن است که احتیاج به بیان ندارد و همه مردم نسبت به آن آشنا هستند، چراکه تأثیرگذاری آن بر همگان آشکار است.

فرمانده سپاه صاحب‌الأمر (عج) استان قزوین یادآور شد: دستاوردهای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بر کسی پوشیده نیست و باید گفت انقلاب اسلامی ایران که عصاره تفکر شیعی است نیز گفتمانش نسخه نجات‌بخش برای بشریت است.

آبنوش با اشاره به موانع پیش‌رو که ممکن است در مسیر امر به معروف و نهی از منکر پیش بیاید، خاطرنشان کرد: جهل نخستین مانع  در مسیر اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است و اگر جامعه‌ای بصیر شود هیچ قدرت استعمارگر ظالمی نمی‌تواند آن جامعه را از میان بردارد و می‌توان گفت بصیرت مانع جهل را در جامعه از میان برمی‌دارد.

این مسئول، منافع‌طلبی برخی افراد را عامل دیگر احتمالی در مسیر اجرای امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و یادآور شد: ریشه بروز ناهنجاری‌ها در جامعه را باید شناخت و مورد ارزیابی قرار داد تا بتوان با بهره‌مندی از تجارب کسب شده در این راستا امر به معروف و نهی از منکر را به صورت دقیق و دینی در جامعه پیاده کرد.

وی تصریح کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر را شناخته و بشناسانیم همه مردم نیز آن را قبول کرده و از آن استقبال می‌کند که برای تحقق این مهم باید فریضه امر به معروف و نهی از منکر به خوبی برای آحاد جامعه تبیین شود.

فرمانده سپاه صاحب‌الأمر (عج) استان قزوین تأکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر عامل بازدارنده‌ای است که باید از خود افراد آغاز شود.

آبنوش با اشاره به اصل هشتم قانون اساسی که مربوط به امر معروف و نهی از منکر است و همچنین سفر اخیر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس، شورای اسلامی به استان قزوین، یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر اصلی واجب است که اهمیت اجرای آن در احادیث فراوانی از ائمه بیان شده است و لازم است مسئولان و آحاد مردم به این مهم توجه ویژه‌تری داشته باشند.

وی اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر فریضه‌ای است که نمی‌توان آن را جزیره‌ای اجرا کرد؛ بلکه همه مردم و مسئولان باید برای تحقق آن در جامعه تلاش کنند.

فرمانده سپاه صاحب‌الأمر (عج) استان قزوین بیان داشت: شناخت معروفات و منکرات در هر محله‌ و بیان آن در شورای امر به معروف و نهی از منکرهای پایگاه بسیج و همچنین اتخاذ راهکار برای تقویت معروفات و از بین بردن منکرات از مسائلی است که باید در شوراهای امر به معروف و نهی از منکر پیگیری شود.

آبنوش عنوان کرد:‌ واکاوی مشکلاتی که منجر به ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود و مشاوره دادن برای از بین بردن این ناهنجاری‌ها در تحقق امر به معروف و نهی از منکر در جامعه امری مهم و ضروری است.

این مسئول بحث فرهنگی را مهم عنوان و تهاجم فرهنگی دشمن را جدی دانست و در اتخاذ تصمیمات هماهنگ و با برنامه‌ریزی در این خصوص برای مقابله با شبیخون ضد فرهنگی دشمنان تأکید کرد.

فرمانده سپاه صاحب‌الأمر (عج) استان قزوین متذکر شد:‌ پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان بر مسائل ضد فرهنگی تمرکز کرده و می‌خواهند با به راه انداختن جنگ ضد فرهنگی عقاید و تفکرات اسلامی را از جامعه ما بگیرند که باید در این خصوص هوشیار بود.

آبنوش در پایان بر استفاده از همه ظرفیت‌ها برای تحقق کامل فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تأکید کرد.

به گزارش فارس علاوه بر بسیجیان حوزه‌های مقاومت قزوین علی نعمت‌اللهی مدیرکل تبلیغات اسلامی، عباس کاظمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قزوین و حجت‌الاسلام مهدی پورآرین جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر نیز در این مراسم حضور داشتند.

انتهای پیام/2667/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول