اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی استاندار خراسان جنوبی:

فرهنگ و روحیه پدافند غیرعامل در جامعه نهادینه شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: ادبیات و فرهنگ پدافند غیرعامل مختص گروه یا افراد خاصی نیست و باید برای نهادینه کردن آن در جامعه تلاش شود.

فرهنگ و روحیه پدافند غیرعامل در جامعه نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی‌محمد گلستانی‌فرد، عصر امروز در کارگاه آموزشی آشنایی با مبانی و کلیات پدافند غیرعامل که در فرمانداری بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: به دلیل اهمیت فوق‌العاده پدافند غیرعامل، چهارم تا دهم آبان‌ماه هر سال به عنوان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: پدافند غیرعامل به معنای دفاع غیرنظامی بوده و به مجموعه اقدامات غیرمسلحانه که موجب کاهش آسیب‌پذیری، افزایش بازدارندگی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات دشمن می‌شود، گفته می‌شود.

بالا بردن روحیه و توان مقاومت کشور مهم‌ترین هدف پدافند غیرعامل

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بالا بردن روحیه و توان مقاومت کشور و توان بازدارندگی کشور در مقابل تهدیدات دشمن را از مهم‌ترین اهداف پدافند غیرعامل برشمرد.

گلستانی‌فرد یادآور شد: انسان و جامعه انسانی در معرض خطرات فراوان طبیعی و غیرطبیعی قرار دارد که با کم‌توجهی به نکات ایمنی، تصادفات، ابزارها و حوادث غیرمترقبه، انسان و ارزش‌های مورد علاقه وی را تهدید می‌کند.

وی خطرات ناشی از دشمن را از دیگر تهدیدات جوامع انسانی برشمرد و گفت: در این راستا باید برای کاهش خسارات و تلفات انسانی تدابیری اندیشیده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی اذعان داشت: در پدافند غیرعامل تمام نهادها، نیروها، سازمان‌ها، صنایع و حتی مردم عادی می‌توانند نقش موثری ایفا کنند در حالی که در پدافند عامل مانند سیستم‌های ضدهوایی و هواپیماهای رهگیر، تنها نیروهای مسلح مسئولیت برعهده دارند.

گلستانی‌فرد، کاهش تلفات انسانی را از مهم‌ترین اهداف پدافند غیرعامل برشمرد و افزود: نیروی انسانی و امکانات مادی مورد نیاز نیروهای انسانی مهم‌ترین و ارزشمندترین بخش‌های یک جامعه محسوب می‌شود که باید با انجام اقداماتی ویژه در این زمینه، امکانات مادی و تجهیزات موردنیاز جامعه را از آسیب‌ و خطر محافظت کنیم.

وی تصریح کرد: ماموریت و وظیفه اصلی پدافند غیرعامل اقدامات و تدابیری است که بتواند نیروی انسانی و ارزش‌های حیاتی را از حمله دشمن حفظ کند.

پدافند غیرعامل مختص گروه یا افراد خاصی نیست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر ایجاد فرهنگ، روحیه و ادبیات پدافند غیرعامل در کشور خاطرنشان کرد: ادبیات و فرهنگ پدافند غیرعامل مختص گروه یا افراد خاصی نیست بلکه تمامی اقشار و آحاد جامعه در فرهنگ‌سازی آن نقش به‌سزایی داشته و باید برای نهادینه کردن آن در جامعه تلاش کنند.

گلستانی‌فرد خطر فضای سایبری و اقدامات و امکانات آن را یکی از آسیب‌پذیری‌های جدی کشور عنوان کرد و افزود: یکی از اهداف استعمارگران اخلال در فضای سایبری کشور است.

وی ادامه داد: به طور قطع و یقین فضای سایبری و مجازی کشور باید آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه تهدیدات بیگانگان را داشته باشد، چراکه دشمنان همواره با راهبردهای مختلف سعی کرده‌اند مسیر پیشرفت و بالندگی کشور را به مخاطره بیاندازند.

اقتصاد مقاومتی بخشی از پدافند غیرعامل است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی بخشی از پدافند غیرعامل است، اظهار داشت: کار در حوزه اقتصاد مقاومتی، کار در حوزه پدافند غیرعامل است و باید با استفاده از خلاقیت، ابتکار و نیروی بومی و محلی و با استفاده از اقدامات اجرایی در سطوح و رده‌های مختلف نیازهای خود را تا حد لازم مهیا کنیم.

گلستانی‌فرد با بیان این‌که هدف ما پیشرفت انقلاب اسلامی و رسیدن به تعالی است، اذعان داشت: هرچه میزان آگاهی و توان فکری آحاد جامعه بالا برده شود به طور قطع نتیجه آن کاهش خطرهای احتمالی و بازدارندگی خواهد بود.

وی خطاب به مسئولان، مدیران و کارکنان اداره‌ها و سازمان‌ها گفت: ما به عنوان مدیران و مسئولان اداره‌ها و سازمان‌ها باید در ذهن خود داشته باشیم که پدافند غیرعامل در تمامی طرح‌ها، پروژه‌ها، مطالعات و طراحی‌ها مورد توجه ویژه قرار گرفته شود.

انتهای پیام/69017/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول