اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌‌های عمومی استان اردبیل:

کتاب در سبد مصرفی روزانه مردم قرار گرفته است / راه‌اندازی دوازدهمین ایستگاه مطالعه در اردبیل

مدیرکل کتابخانه‌‌های عمومی استان اردبیل گفت: در حال حاضر خرید و خواندن کتاب در سبد مصرف روزانه مردم قرار گرفته و شاهد افزایش میل و رغبت به مطالعه در جامعه هستیم.

کتاب در سبد مصرفی روزانه مردم قرار گرفته است / راه‌اندازی دوازدهمین ایستگاه مطالعه در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق فرهمند امین ظهر امروز در مراسم افتتاح ایستگاه مطالعه در بیمارستان بوعلی اردبیل اظهار داشت: دوازدهمین ایستگاه مطالعه استان اردبیل به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در بیمارستان بوعلی اردبیل افتتاح شد.

وی با برشمردن برخی ویژگی‌های ایستگاه‌های مطالعه اظهار داشت: اجرای این طرح را در راستای سیاست‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی مبنی بر در دسترس قرار دادن کتاب برای عموم مردم است.

صادق فرهمند امین تصریح کرد: با اجرای طرح ایستگاه‌های مطالعه انتظار می‌رود با افزایش سرانه مطالعه مفید در جامعه، کتاب بیش از پیش در زندگی روزمره مردم قرار گیرد.

وی افزود: ایستگاه‌‌های مطالعه یکی از طرح‌های موفق نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است و در استان اردبیل این ایستگاه‌ها مورد استقبال عموم قرار گرفته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل یادآور شد: با توجه به استقبال مطلوب شهروندان اردبیلی از این طرح امید‌واریم طرح ایستگاه‌های مطالعه بتواند پاسخگوی قسمتی از نیازهای علمی و فرهنگی مخاطبان شود.

وی با یادآوری اینکه تاکنون در مرکز استان 10 ایستگاه مطالعه و در دو شهر مشگین‌شهر و پارس‌آباد هر کدام یک ایستگاه مطالعه دایر شده است، گفت: در حال حاضر بیش از 6 هزار جلد کتاب در 12 ایستگاه مطالعه استان در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با بیان اینکه این کتاب‌ها هر سه ماه یکبار به صورت دوره‌ای تغییر پیدا می‌کند و در هر ایستگاه 15 باکس کتاب تعبیه شده است، ادامه داد: در هر باکس 30 جلد کتاب برای گروه‌های سنی مختلف در نظر گرفته شده است که با تغییرات هر سه ماه یکبار کتاب‌های جدید در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

فرهمند امین به برنامه‌های در دست اقدام نیز اشاره کرد و یادآور شد: قرار است تا پایان امسال یک ایستگاه مطالعه در خلخال و یک ایستگاه دیگر نیز در شهر پارس‌آباد دایر شده و راه‌اندازی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس بیمارستان بوعلی اردبیل نیز در این مراسم با تقدیر از فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی اردبیل بیان داشت: مراجعان به بیمارستان می‌توانند با مطالعه کتاب‌های ایستگاه مطالعه در اوقات انتظار، استفاده بهینه‌ای از وقت خود داشته باشند.

شرقی افزود: مطالعه آغازی برای آگاهی است و این مهم جز با نهادینه شدن کتاب در جامعه محقق نخواهد شد.

وی تاکید کرد: در طول سال‌های اخیر طرح‌های کتابخانه‌های عمومی اردبیل موجب شده مردم بیش از پیش به کتاب نگاه جدی داشته و آن را در سبد مصرف روزانه خود قرار دهند.

انتهای پیام/62005/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول