اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه عنوان کرد

سازماندهی 500 طلبه در انجمن‌های هنری دفتر تبلیغات اسلامی

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه گفت: 500 نفر از طلاب حوزوی در 6 انجمن هنری دفتر تبلیغات سازماند‌هی شده‌‌اند.

سازماندهی 500 طلبه در انجمن‌های هنری دفتر تبلیغات اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام علی کمساری امروز در دیدار با آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به رسالت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهار داشت: این نهاد مقدس به برکت انقلاب تاسیس و منشا تحولات خوبی در حوزه شده است.

وی افزود: در دوره جدید مدیریت دفتر تبلیغات اسلامی، فعالیت‌های خوبی انجام شده که یکی از آن‌ها اقدامات بخش فرهنگی و هنری است که به منظور تبلیغ و ترویج دین با استفاده از ابزار هنر تاسیس شده است.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه با بیان این‌که نسل جوان استقبال بیشتری از فعالیت‌های فرهنگی و هنری دارند، گفت: در سطح بین‌المللی نیز می‌توان ابزار هنر را در راستای تبیین معارف دینی به کار گرفت.

وی ادامه داد: یکی از عرصه‌های فعالیت مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات، آموزش طلاب توانمند در این عرصه است به همین دلیل بخش فرهنگی و ادبی ویژه خواهران و برادران راه‌‌اندازی شده و هنرهایی همچون شعر، ادبیات، فیلم‌نامه‌نویسی و خوشنویسی به آن‌ها تعلیم داده می‌شود.

کمساری تولید محصولات فرهنگی با رویکرد دینی را یکی دیگر از بخش‌های این مرکز دانست و افزود: نشر خاطرات مبلغان موفق و آثار خوشنویسی از جمله این محصولات هستند و در این میان از ظرفیت طلاب برای این‌گونه کارها استفاده شده است.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه با بیان این‌که 200 نفر از شاعران حوزوی عضو انجمن شعر این مرکز شده‌اند، خاطرنشان کرد: انجمن‌های خوشنویسی، هنرهای تجسمی، داستان، هنرهای تصویری و مطالعات نظری هم اعضایی از میان طلاب جذب کرده‌اند و فعالیت خود را پیگیری می‌کنند و در مجموع 500 نفر در قالب این 6 انجمن سازمان‌دهی شده‌اند.

وی برگزاری جشنواره‌های فرهنگی هنری را یکی دیگر از وظایف مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات دانست و افزود: جشنواره‌های فیلم، شعر، داستان و عکس حوزه چهار جشنواره‌ای هستند که برگزار می‌شوند؛ دومین جشنواره فیلم اشراق با موضوع حوزه و روحانیت آبان‌ماه امسال برگزار خواهد شد.

کمساری با بیان این‌که 400 اثر شامل فیلم و فیلم‌نامه به دومین جشنواره فیلم اشراق ارسال شده است، گفت: داوران ملی این آثار را مورد ارزیابی قرار داده‌اند و آثار برتر طی روزهای برگزاری جشنواره به نمایش درخواهند آمد.

انتهای پیام/78004/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول