اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره ارشاد بیجار:

حفظ فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی در سایه حمایت از هنرمندان میسر می‌شود

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیجار بر حمایت مسئولان از هنرمندان تأکید کرد و گفت: حفظ فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی در سایه حمایت از هنرمندان میسر می‌شود.

حفظ فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی در سایه حمایت از هنرمندان میسر می‌شود

علی سلطانی امروز در جریان افتتاح نمایشگاه طراحی در نگارخانه امیرنظام گروسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیجار اظهار کرد: ساختار فرهنگی هر جامعه هویت اجتماعی، قومی و هویتی آیینی آن اجتماع محسوب می‌شود و در راستای ارتقاء و حفظ آن باید از تمامی ظرفیت‌های موجود بهره برد.

وی افزود: تمامی ساختارهای فرهنگی یک جامعه در هنر آن جامعه ریشه داشته بنابراین حفظ هنر و جایگاه آن در جامعه از وظایف هنرمندان و مسئولان است.

سلطانی تصریح کرد: حفظ فرهنگ غنی ایرانی و انتقال آن به نسل‌های آینده حمایت مسئولان از هنرمندان داخلی این عرصه را می‌طلبد که نباید از آن غافل بود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیجار با بیان اینکه متأسفانه در جامعه هویت فرهنگی و ملی در حال زوال و از بین رفتن است، تصریح کرد: هیچ چیز غیر از هنر نمی‌تواند این موانع و مشکلات را رفع کند.

سلطانی با بیان اینکه با حمایت از هنر و هنرمند مشکلات بی‌هویتی و فرهنگی مرتفع می‌شود، گفت: حل مشکلات در زمینه خلل در هویت فرهنگی اگر با هنر مرتفع شود، دیگر شاهد تکرار مشکل در این حوزه نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه حمایت از هنرمندان واجب و امری ضروری است، گفت: می‌توان با حمایت از  هنرمندان و بها دادن و ارزش نهادن به هنر و آثار آن‌ها در رشد و شکوفا کردن استعداد جوانان و به اثبات رساندن اینکه هنر مختص ایرانیان است، گام‌های اساسی برداریم.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیجار با بیان اینکه متولی فرهنگ و هنر موظف است به هنرمندان بها داده و با تعامل با هنرمندان به معرفی آثار این عزیزان پرداخته و گامی موثر در راستای اشاعه فرهنگ و هویت ایرانی از طریق آثار هنرمندان بر دارد.

وی به اهمیت انجمن‌های ادبی اشاره و اظهار کرد: انجمن ادبی بیجار بعد از 5 سال تعطیلی با گفتمان و کرامت و شأن افرادی که عضو این انجمن بوده‌اند می‌توان بر فعالیت‌های این انجمن افزود.

این مسئول با بیان اینکه اساس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه‌ریزی تولید فرهنگ و هنر است گفت: فرهنگ و ارشاد اسلامی هر میزان پویا‌تر باشد جامعه نیز پویاتر می‌شود.

سلطانی ارتباط هنرمندان با جامعه را زمینه‌ساز رشد و پیشرفت و تثبیت فرهنگ و هویت اصیل ایرانی اسلامی عنوان کرد و افزود: استمرار در برگزاری نمایشگاه‌هایی از آثار هنرمندان و انتقال فرهنگ اصیل ایرانی از طریق این آثار موجب تثبیت این فرهنگ خواهد شد.

وی با بیان اینکه دشمنان نیز در تلاش خدشه‌دار کردن فرهنگ اصیل ایرانی هستند افزود: تهاجم فرهنگی و تلاش در راستای بی‌هویتی در جامعه میان اقشار مختلف مردم خصوصاً جوانان نشان غنی بودن فرهنگ ایرانی است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیجار آثار هنری با رعایت شیوه‌های فرهنگی ایرانی اسلامی را سدی در برابر اشاعه فرهنگ غرب عنوان کرد.

سلطانی در پایان برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی را فرصت مغتنمی برای ارائه آثار هنرمندان عنوان کرد و گفت: این نمایشگاه‌ها موجب ایجاد انگیزه و رغبت در جوانان برای ورود به عرصه‌های هنری خواهد شد.

انتهای پیام/79015/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول