اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کانون بسیج هنرمندان ابرکوه:

هنرمندان بسیجی ابرکوه نیازمند توجه هستند

مسئول کانون بسیج هنرمندان ابرکوه گفت: ابرکوه قطب بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان یزد است و همین مسئله لزوم توجه به هنرمندان بسیجی شهرستان را ضروری می‌کند.

هنرمندان بسیجی ابرکوه نیازمند توجه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، محمدرضا اکبری، پیش از ظهر امروز در دیدار با معاون معاون تربیت، آموزش و پژوهش سازمان بسیج هنرمندان کشور در ابرکوه اظهار داشت: این کانون دارای هنرمندانی با پتانسیل‌های بالای کشوری است و این شهرستان قطب بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان یزد است.

وی بیان کرد: به عنوان نمونه همه ساله و در جشنواره و کنگره‌های شعر کشوری، شاهد حضور شاعران ابرکوه هستیم که حائز رتبه‌های برتر کشور می‌شوند و به اذعان مسئولان استانی، ابرکوه قطب فعالیت‌های ادبی است.

اکبری ادامه داد: در بحث موسیقی و آواها و نواهای محلی نیز شهرستان ابرکوه تنها شهرستانی است که از این قابلیت‌ها برخوردار است و همین مسئله باعث برگزاری چند جشنواره شهرستانی و یک جشنواره منطقه‌ای در این شهرستان شده است.

اکبری خاطرنشان کرد: انتظار داریم هنرمندان آواها و نواهای محلی ابرکوه در کشور دیده شوند و زمینه حضور تمامی آنها و یا گروه‌های برگزیده در برنامه‌های کشوری سازمان بسیج هنرمندان فراهم شود.

وی افزود: این شهرستان در بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی و هنری توانایی میزبانی برنامه‌ها و جشنواره‌های کشوری و استانی را دارد.

اکبری در مورد مشکلات موجود پیش روی هنرمندان بسیجی ابرکوه نیز اظهار داشت: این کانون از نداشتن تجهیزات تخصصی و حتی کامپیوتر برای اجرای طرح شناسه که در راستای شناسایی هنرمندان بسیجی انجام می‌شود، رنج می‌برد.

وی افزود: با توجه به برنامه ریزی‌های منسجم برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در شهرستان توسط این کانون، کمبود بودجه اصلی‌ترین مانع برای اجرای این برنامه‌ها است.

معاون تربیت، آموزش و پژوهش سازمان بسیج هنرمندان کشور نیز اظهار داشت: فعالیت‌های کانون‌های کشور را رصد می‌کنیم  و بر اساس فعالیت‌ها و امکانات بودجه‌ای به آنان کمک می‌شود.

نصرالله یدالهی افزود: به اذعان مسئولان فرهنگی کشور، هر کجا بسیج اقدام به برگزاری جشنواره کرده، موفق ظاهر شده است، به عنوان نمونه در جشنواره شعری که به تازگی اختتامیه آن برگزار شد، 23 هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

وی ادامه داد: امیدواریم با همکاری‌هایی که بین مسئولان فرهنگی و سازمان بسیج صورت می‌گیرد، شاهد رفع تنگناهای مالی باشیم و بتوانیم از این پتانسیل‌ها به ویژه در شهرستان‌ها بهره لازم را ببریم.

انتهای پیام/2464/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول